blommor och sticking

Kommer ni ihåg min långa långa Hoya som gjorde en blomma förra året? Två blommor har nu öppnats och 4 till är på gång, WOW säger jag. Den verkar trivas bra även den i det nya huset!



Det är svårt att sticka, både i värmen men också med lille Liam som är allt mer vaken på dagarna, det blir oftast ett varv då och då men dessa två är klara...inte byxorna riktigt, det behövs sy in ett elastiskt band annars tappar Liam dem men det är så varmt numera att han går runt i bara blöjan! Vi får se om de kommer att användas! De är stickade i ekologiskt bomull..jag från den där tehuva som jag virkade för tre år sedan och aldrig blev klar!
Jag är också klar med mobilstrumpan till nya mobilen! Lila och grå, snygg kombination tycker jag!



ITALIANO
Alla fine qualche fiore si è aperto ma la Hoya ne vuole fare addirittura 6 in totale, ne ho scoperti altri 2, mica male. Si vede che si trova bene nella casa nuova anche lei!
Finalmente altri due progetti sono pronti o quasi. Ai calzoncini manca ancore l'elastico all'interno ma il più è fatto. Ci vuole un sacco di tempo dato che con Liam sempre sveglio riesco a fare solo un giro ai ferri una volta ogni tanto! Il calzino per il nuovo cellulare invece è pronto e sono molto contenta della combinazione dei due colori, grigio e viola, stanno veramente bene insieme!

Kommentarer
Postat av: allicen

Oh, jag förstår inte hur du får den att blomma! Den är så vacker... tänk att någongång få dekorera ett bord med sådana underbara slingor!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback