baka baka baka



Jag har bakat bröd för veckan. Jag började förr ett tag sedan och provade fram vad som gick och göra som inte var för komplicerat. Ibland kör jag med deg som jäser i kilskåp över natten och ibland annat. Två limpor räcker gott för en vecka. Vi brukar dela dem i två och sedan frysa in tre delar. Det är bara bröd vi använder till frukost som går också utmärkt att rosta. För några veckor sedan bestämde vi att satsa på en assistent och den har vi bra användning för, även till barnmaten eftersom det finns en mixer till! Så här ser assistenten ut!


ITALIANO
In questo caldo io mi do da fare in cucina! Qualche mese fa ho scoperto la bellezza di avere pane fresco al mattino a colazione e ormai non posso più farne a meno. Ho comprato una macchinina, costosina a dire la verità, per darmi una mano con gli impasti e devo dire che la sto usando spesso! La usiamo anche per fare le pappette a Liam dato che è provvista di mixer la cara macchinina impastatrice! Questi due filoni di pane ci durano una settimana dato che li tagliamo in due e tre parti le mettiamo nel congelatore. Mangiamo solo il pane a colazione ed è per questo che ci dura un po'.

Kommentarer
Postat av: Samtal från min trädgård

Det var mysigt att få se sonen, tack själv.

Assistenten kommer du att ha jättemycket nytta av. Jag har ingen degkrok, men står precis beredd att införskaffa en, men jag har många andra tillbehör. Väldigt praktiskt och mycket gjort på en gång.

Postat av: Kerstin

Jättemycket tack för garn och te. Garnet ser jättespännade ut och teet tar jag ut till ön för att dela med dottern som är teälskare. Brödet ser gott ut. Vad du är duktig och hinner med mycket.

2010-07-23 @ 13:01:04
URL: http://stickmor.blogg.se/
Postat av: chaos

Kerstin: Riktigt kul att du tyckte om garnet. Jag hade så svårt att hitta något som kunde vara lämpligt, hoppas du får mycket nöje av det! vad snällt av dig, själv tycker jag inte hinner så mycket men jag har kanske lite stora krav på mig ibland. Ha det riktigt bra nu och njut av sommaren! Kramis

2010-07-23 @ 20:38:07
URL: http://fabulouschaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback