ingen roslagslåda i år!



Tidigare prenumererade jag, i ett år, på en låda från Årstiderna men förra året blev jag riktigt arg på bolaget eftersom kvaliteten på råvarorna blev allt sämre och de ville knappast ersätta detta. Då sade jag upp lådan och prenumererade på den fantastiska Roslagslådan. Vad kan jag säga, lokalt och ekologiskt producerade grönsaker och vilken kvalitet! tyvärr kan de leverera bara i tre månader ( skördetid ) augusti-oktober och det var bara grönsaker men jag var helt nöjd. Så nöjd att jag tänkte prenumerera varje år. Jag har längtat till lådan, jag ville att min lilla son skulle få njuta av deras härliga produkter som majs. broccoli och potatis men tyvärr får detta vänta ett år till! Det har varit alldeles för varmt och ingen vatten...bönderna har lidit när vi har njutit av det fina vädret, men speciellt är det grönsakerna och växterna som har lidit av torkan och därför i år kan det tyvärr inte bli någon låda! Tråkigt, tråkigt, tråkigt men så är det, klimatförändringarna visar sig allt mer...fruktansvärt vinter, lång med hur mycket snö som helst och extremt torka på sommaren. Inte så kontstigt att naturen lider. Vi hoppas verkligen att lådan kommer tillbaka och att det blir en riktigt bra säsong för grönsaker nästa år!

ITALIANO
Di solito faccio la prenumerazione per una cassetta di verdura prodotta ecologicamente e nei tratti ma quest'anno la siccitá ha reso il raccolto praticamente impossibile e quindi la cara cassettina non la fanno quest'anno! Veramente un gran peccato dato che i prodotti erano proprio di alta qualità. Io speravo si riuscisse ad averla anche quest'anno in modo che il mio piccolino potesse assaggiare le tante bontà come le patate, il mais ed i broccoli ma dovrà aspettare l'anno prossimo! Speriamo che la cassetta la possano fare il prossimo anno!

Kommentarer
Postat av: Samtal från min trädgård

Den ser härlig ut, men läste om det i tidningen, att det inte fanns tillräckligt för att göra lådor i år.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback