lite aktiviteter

Nu som snön äntligen är borta vågar jag mig ut med Liam. Igår åkte vi hela vägen till huvudstaden, jag var lite rädd att genomföra ett sådant resa kommunalt med ett spädbarn men det gick riktigt bra. Lite skrik blev det men verkligen lite, sedan sömnade han och det var lugnt under hela resan. Vi gjorde ett besök på mitt jobb och oj vad många ansikte att ta in och vad mycket folk som ville hålla i lille Liam. Även det gick rätt bra men i slutet blev det mycket skrik, lilla gossen ville sova men det gick inte riktigt där men så fort vi kom ur byggnaden sov han hela vägen hem! Till min stora lycka! hehe!
Vi fick verkligen fina presenter som vi uppskattar högt, jag är verkligen glad och stolt att jobba där jag gör och vilka fantastiska medarbetare, de känner verkligen mig och man kan känna vilken omtanken de hade när de skulle bestämma vad vi skulle få! Tack alla så hemskt mycket!

För den nyfikne kan jag säga att vi fick: frö, basilika, sallad och rosenböna är ekologiska ( WOW, att de lyckades hitta sådant! ) sedan fick vi fina blommor, frö till solros ( jag älskar solros så det skall bli riktigt spännande ) och ängsfröblandning. Det skall bli verkligen kul! Inte nog med detta fick vi ett presentkort ( väldigt generöst ) för att köpa lite saker på
www.bambubutiken.se som har babyskläder som är erkologiska och rättvisemärkta. Här blev jag verkligen lycklig, vi har fått väldigt mycket så vi har inte köpt några kläder till Liam och det börjar klia i fingrarna...eller i plånboken! Nu kan vi faktiskt köpa lite och välja själva vad vi önskar, vi köper nog olika storlekar så att Liam har något nytt jämt! lite nytt skall det också vara! Till mammas stora glädje blev det också ett presentkort till bio, än så länge blir det inte många biobesök, det är lite svårt att anpassa sig till amningen med Liam växer och är i morgon 4 månader gammal så snart blir det annan föda! Då är det nog bio som gäller!
Visst var det verkligen fina och generösa presenter!

Vid Påsk fick jag ännu presenter...vad mycket man får när man får barn! Det var födelsedagpresent, jag fick...uhm...det berättar jag i morgon, nu har någon vaknat!



ITALIANO
Ora che si è sciolta la neve vado più in giro con la carrozzina e le attivitá cominciano a rifiorire anche se la natura ancora non si è proprio risvegliata! Ieri siamo andato a Stoccolma a trovare i miei colleghi di lavoro. nonostante il viaggio, in autobus fosse lungo è andato tutto bene, Liam é stato bravissimo ed ha dormito quasi tutto il tempo! i miei colleghi gentilissimi e carissimi ci hanno anche fatto dei regalini proprio belli! Semini diversi, quelli da coltivare che sono magiabili sono addirittura ecologici! Gli altri sono semi di girasole, come mi piacciono questi fiori, spero di riuscire nella coltivazione, e poi fiori di campo! Insomma, ho parecchio da fare in giardino ed ancora nemmeno conosco le piante che ho qui nella casa nuova! Poi mi sono state regalate due cartoline di compere aperte ( non so come si dice in italiano, tipo dei buoni prepagati ) per un negozio che ha vestiti ecologici e del commercio equo per bimbi ( regalo veramente ottimo così possiamo scegliere noi quello che vogliamo, finora non abbiamo acquistato nulla dato che ci è stato regalato tutto! ) e poi, per qundo avrò più tempo dei buoni per il cinema! Insomma, i miei colleghi mi conoscono veramente bene, vio che ne dite?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback