vintertid



Jag älskar hösten, det har jag alltid gjort. Det är många dock som blir deppiga men jag kan inte se varför eftersom det är säsongen jag gillar mest. Vad är det som är så fantastiskt? Färgerna i naturen, jag älskar löven och de olika nyanserna de tar. Luften blir klar och det är lättare att andas, regnet bidrar så att lukterna kommer fram mer. Det är kiligt men visst är det skönt att mysa inomhus med en god kopp te, en bit paj och en stickning! Mörkret är mysigt det med och ger oss möjligheten att tända en massa levande ljus! I Italien är hösten mildare än här men det jag kommer ihåg är varma kastanjerna vid brasan och mysiga stunder i familjen inomhus...bli inte ledsna och njut av denna säsong för den har så mycket att ge!

ITALIANO
Adoro l'autunno, è sempre stata la mia stagione preferita! Molti qui al nord diventano depressi perchè è molto buio, ora che abbiamo cambiato l'ora fa buio sempre più presto ma a me non dispiace affatto! Non abbiamo castagne da raccogliere come in Italia ma i colori della natura sono fantastici, l'aria un po' piú rigida è fresca e la pioggia rafforza i vari odori. Il bello è poter stare in casa al calduccio, bersi un bel te con un po' di ciambella e sferruzzare e contro il buio? Accendere un sacco di candele! Non vedo l'ora di essere nella casa nuova ed accendere tante candele e la stufa per non parlare dell'opportunità di usare quella cucina fantastica...sempre che il piccolino me lo permetta dato che dovrebbe arrivare in quel periodo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback