egen dimma!



Äntligen är jag klar med min egen dimma, jag har jobbat med den sedan sommaren, snacka om att sticka sakta! Det är också sant att jag har stickat lite annat mellan varven, väskan till kompisen, torgvantarna till min sambo och ett par små strumpor till bebisen ( bild kommer upp senare ) men händerna är ett stort problem. De gör så ont! Jag tänkte försöka ge mig på några Julklappar men jag tror inte jag kommer att hinna med ett enda!

ITALIANO
Finalmente la mia sciarpina è pronta! È dall'estate che ci lavoro ma con il problema della mani faccio molta fatica ad essere veloce. Devo però dire che avendo anche completato altri lavoretti nel frattempo non c'è male, ho fatto quella borsa per la mia amica, i guantini senza dita per il mio tesoro e un paio di calzettini piccoli piccoli per il piccino che aspetto ( le foto le mostro più avanti! ). Sono contenta del risultato e anche del colore, avevo comprato questa lana mohair sottilissima alla fiera di primavera...non è uno dei miei colori preferiti ( di solito cado sempre sul verde e sul marrone ) ma proprio per questo ho scelto un'altro colore. In realtà sono ora innamorata del viola scuro ma sembra essere un colore difficile da trovare il chè va bene per me così non faccio acquisti! Di lana ne ho anche troppa per il momento!

Kommentarer
Postat av: Monica Hansen

Snyggt!

Postat av: chaos

Tack Monica! Jag är inte lika duktig som du, jag älskar dina stickningar...funderar på att sticka något till min systers hund men det skulle aldrig bli lika snyggt som dina små kreativa stickningar! Kramis

2009-11-16 @ 10:10:48
URL: http://fabulouschaos.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Fantastiskt fins sjal. Jag blir så avundsjuk. Lycka till med bebisen.

2009-11-20 @ 14:54:44
URL: http://stickmor.blogg.se/
Postat av: chaos

Tack så mycket Kerstin!

2009-11-25 @ 07:11:37
URL: http://fabulouschaos.blogg.se/
Postat av: Dagmar

Hejsan vännen!!

Den är verkligen som en dröm din halsduk.

Såg ju på brölloppet att du var duktig att sticka.

Ha de gott så ses



Kram Dagmar

2009-11-27 @ 09:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback