växbyte på jobbet



Jag har inte tillgång till egna bilder än men det kommer nästa veckan. Idag var jag med något riktigt roligt på jobbet, nämligen ett växtbyte! Jag fick inga smultron men men....jag hade med mig bara 2 växter och jag fick tillbaka dubbelt så många och lite till. Jag fick 4 växter, bland annat en Aloe Vera ( de andra vet jag inte vad de heter men när ni ser dem senare på bilderna kommer ni säkert att känna igen vad det är för något ) plus lite frö till en blomma som är släkt med flitiga lisa, jag har nu glömt bort namnet igen! De som ville vara med i bytet fick ta med hur mycket de ville ha så det blev ett bord fullt med växter sedan var vi egentligen inte så många som deltog och vi fick plocka på oss vad vi ville. De som inte hade tagit med sig något kunde få köpa växter för en tia. Jag måste säga att bytet var lyckad och jag är mycket nöjd. Jag kan också säga att balkongen börjar bli full med växter, jag fick slänga några gamla som inte klarade vintern men den blå-vita stormhatten som jag hade bytt mig till förra året lever och växer snabbt nu. Mina smuktron som köptes förra året på Bondens egen marknad har också vaknat till liv igen och de flesta av fröna från Italien har överlevt! Jag har köpt till lite mer smultron, bland annat även vita smultron och en jordgubbe och lite blommor att ha på lilla bordet. Lite färger är aldrig fel!

ITALIANO
swap di piante sul lavoro

Oggi ho partecipato ad uno swap molto bello sul lavoro. chi voleva poteva portarsi dietro delle piantine da scambiarsi, io ne avevo solo due ma ne ho rimediate ben quattro più una bustina di semini! Che gentili! Siccome le altre che partecipavano avevano portato molte piantine...e naturlmente non si vuole portarne nessuna indietro ed eravamo in poche potevamo prendercene di piú di quelle portate! Io sono veramente contenta e non vedo l'ora di piantare i semini! Purtroppo il fotografo si è portato via le foto questo weekend quindi vi toccherà aspettare la prossima settimana per vedere i miei nuovi arrivi ma vi prometto di mostrarvele al piú presto. Il trrazzo si sta pian piano riempiendo di colori, ho dovuto buttare via alcune piantine vecchie che non hanno sopravissuto l'inverno ma le buone notizie sono che la pianta che avevo scambiato l'anno scorso vive e vegeta...sta crescendo a meraviglia e le fragoline di bosco si stanno riprendendo e la maggior parte dei semini piantiti sono sopravissuti!

Kommentarer
Postat av: Hanneles paradis på Hisingen

Växtbyten är toppen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback