stickcafé på En Liten Smula

Idag träffades vi på En liten Smula och vi hade mysigt och kunde sticka. Efteråt fick jag också chansen att titta på en medlems hobbyrum och vad fint det var! Ett hobbyrum skulle vara alldeles för avancerat för mig men jag kan förstå att de som pysslar på med mycket njuter verkligen att ha en sådant plats! Kanske kanske något på att fundera om! Jag stickade på den lila entrelac sjalen men den växer riktigt sakta! Egentligen skulle jag vilja bli klar med den snart, vi får se om jag hinner till den 21 maj som är min preliminära deadline ( jag skall nämligen träffa personen som beställde den då och det skulle inte vara dumt att få den sålt! ). I veckan har jag i alla fall blivit klar med den rosa sjalen, jag stickade den när jag var i Italien men virkade kanten här i veckan. Det är samma model som den gröna sjalen och även denna var en beställning så i veckan bör det komma in lite pengar så att jag kan dra av mina skulder...jag köpte lite saker nämligen. tanken är att jag först skall ha pengar till att köpa saker men eftersom jag var utomlands nu kunde jag inte vänta till nästa gång!



ITALIANO

Oggi sono stata ad uno degli ultimi knitcafé della stagione. Ci stiamo comunque organizzando per partecipare al mercato che ci sarà qui nella piccola cittadina il 29 di Maggio! Non credo che riuscirò a fare niente di nuovo da vendere per questa volta comunque potrò vedere se riesco a vendere alcune della cose già fatte, come le calzine per i cellullari! Oggi ho lavorato sullo scialle viola, quello in tecnica entrelac ma cresce molto lentamente! Spero di averlo finito per il 21 dto che incontrerò allora l'amica che l'ha ordinato altrimenti sará per l'autunno dato che comincia a fare caldo. In settimana ho comunque finito questo scialle rosa, l'avevo fatto a San Marino ma il bordino all'uncinetto l'ho fatto in settimana. Anche questo era un ordine quindi in settimana dovrei avere un po' di spiccioli per coprire i miei debiti...e si qualche spesuccia l'ho fatta anche io quando ero giù!




Kommentarer
Postat av: Samtal från min trädgård

Tack för senast. Har läst om ditt köpstopp och lev enklare, ska fundera över det denna vecka, det handlar kanske inte bara om att få saker billigare utan även om man faktisk behöver dem. Se där får du mig att tänka igen!

Postat av: allicen

Dom här sjalarna du gör är verkligen jättefina!

2009-05-03 @ 22:06:13
URL: http://allicen.blogg.se/
Postat av: chaos

Hej Allicen!

Om du gillar grönt så kan jag göra en gratis till dig Allicen. Det tar lite tid eftersom jag har några beställningar men eftersom du är så snäll ville jag gärna göra något för dig. Om du gillar sjalarna så gör jag gärna en till dig. Jag har mycket grönt kvar men också lite beige färgen där man kan göra en mörk brun kant...eller en mörk sjal med ljus kant...tänk lite vad du skulle tycka om så fixar jag det. Kruxet är dock att jag skall använda det garnet jag redan har...annars kan man också göra en fin poncho! Kramis

2009-05-04 @ 09:34:20
URL: http://fabulouschaos.blogg.se/
Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos. Men åhh vad söööt den rosa sjalen blev! Så där tunn och fin lite festlig på något vis.

Ja hobbyrum är väl bra om man har plats så. Man har ju lite mer ordning då på sakerna men det blir mer att städa. Kul att du sköter dina finanser så där bra fortfarande som du visade i ett tidigare inlägg! Du får säkert den såld så du får hem lite pengar skall du se. Ha det så bra

Postat av: allicen

Vad snäll du är choas! Jag blir alldeles rörd rodnar

Jag tycker mycket om grönt och allra mest mörka nyanser typ mossgrön (nu vet jag iofs att det finns ljusgrön mossa också men du vet säkert vad jag menar), vilket jag också tror var färgen på den förra sjalen?!

Mörkbrunt är också en favoritfärg som jag tycker om att ha och jag är alldeles för velig för att säga vilket jag skulle tycka bäst om! Men jag kan faktiskt betala för material, arbete och porto som alla andra =) Kram!

2009-05-04 @ 20:02:53
URL: http://allicen.blogg.se/
Postat av: allicen

Ps! Ju mer jag tänker på det så känns mörkbrun mest rätt... Kram igen :)

2009-05-04 @ 20:15:33
Postat av: allicen

Det låter jättefint! Det värmer i hjärtat att påminnas om att det faktist fortfarande finns så snälla och goa människor som du!

2009-05-05 @ 10:48:10
URL: http://allicen.blogg.se/
Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos. Ja idag får du nog beställningar på sjalar..skratt.,..det blev plötsligt så kallt igen och regnet hänger i luften här, Hann precis hem innan nu. Får dra på värmen på pannan med stängde ju av den förut för det var så varmt men nu får den gå p igen Hoppas du har en bra onsdag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback