sjalen till Allicen

Allicen har fått sjalen och det glädjer mig verkligen att hon tyckte om den! Jag blev så besviken på den rosa sjalen och var rädd att hon inte skulle tycka om den. Den rosa sjalen blev något av ett misslyckande! Jag berättar vad som hände...jag fick äntligen syn på människan som fick den och hon vill att jag skall repa upp kanten och göra den i ett annat färg. Jag fick även skicka henne de färger jag hade och när jag får tillbaka dem så skall jag sätta mig ner igen med den. Det känns riktigt tråkigt att göra om något, jag vet inte ens om sjalen blir förstörd om jag repar upp en bit! Det känns taskigt, jag kommer aldrig mer att göra något på beställning, det här tyckte jag det var riktigt dåligt! Eftersom jag skall repa upp, slänga den använda garnet och göra om en del så tycker jag borde fråga efter mer ersättning eftersom arbetet tog längre tid, vad tycker ni? Är det orimligt? Kanske 350 kr istället för 300 kr?

ITALIANO
Lo scialle rosa purtroppo non é altro che un impiccio!  Ho visto la signora l'altra settimana e questa ha avuto la faccia tosta di  chiedermi di togliere il bordo e di rifarlo di un altro colore e naturalmente non si fidava di me quindi ho dovuto spedirle i colori che avevo in modo che potesse scegliere. Meglio così perchè una terza volta il lavoro non lo rifaccio!  Ora aspetto che mi rispedisca il tutto in modo da rifare il bordo sperando che lo scialle non si rovini quando ne disfarrò una parte! Che roba, non credo che farò più lavori a richiesta, ci sono rimasta troppo male! per fortuna a tirarmi su di morale c'è Allicen alla quale avevo promesso uno scialle. L'ha ricevuto oggi e le è piaciuto! per fortuna!

Kommentarer
Postat av: allicen

Jag tycker absolut att du ska ta betalt för den tiden det tar! och jag hoppas att du inte menar att du ALDRIG kommer göra nått mer på beställning... jag har ju dig som förstahandsval om jag vill ha nått stickat (förutom möjligen vantar då, haha!) och jag betalr gärna för sjalen!



Självklart har jag tagit bilder och jag ska försöka få upp dom redan nu ikväll så du kan ta dom!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback