segt att bli frisk

Hostan är fortfarande kvar och nu börjar jag även bli snorig. Jag har haft en något för tunn jacka de senaste dagarna och frysit lite. Den jacka som hade passat så bra tappade en knapp för ett par dagar och jag har inte haft möjlighet att fixa det och eftersom jag redan bytt garderoben till sommarkläder hittade jag bara tunna tröjor och jackor! Inte så smart! Jag måste säga att jag ångrade snabbt att jag tagit bort alla mina mössor! Jag skall vara lite mer försiktig.

Annars har det inte hänt så mycket, jag tittade på Eurovision contest igår, jag tittade bara på låtarna sedan när de skulle rösta gick jag och lade mig. Det är roligt att känna igen låtarna på lördag och så har jag stickat en del men inget är klart. Jag stickar på entrelac sjalen så växer riktigt långsamt, den kommer bli klar till hösten med denna fart. sedan har jag börjat på sjalen till Allicen, den kanske inte tar så långt tid.

Den rosa sjalen är något av en besvikelse. Jag har lämnat ifrån mig den för 10 dagar sedan men inte fått betalt än. Jag gav den till en mellanhand som berättade att den nya ägaren fått den men....hon tyckte att den var för ljus och skulle prova den hemma! Hon har dock inte hört av sig något och med tanken på att det var hon som valde rosa som färg ( rosa är ju så klart ljus som färg ) och att det var den enda nyansen jag hittade....om hon inte tycker om den så kan hon alltid lämna tillbaka den så kan jag sälja den på marknaden men nu har jag varken sjalen eller pengar!

ITALIANO
Sono un po' dispiaciuta per lo scialle rosa. L'ho dato via più di dieci giorni fa via una terza persona che mi ha confermato che la nuova proprietaria l'ha ricevuto ma non sono ancora stata pagata. Ho anche saputo che la persona interessata non era del tutto convinta, secondo lei lo scialle era troppo chiaro ( il rosa colore da lei scelto, è un colore chiaro! No? ) e sarebbe andata a casa a provarlo. poi non si é saputo più nulla! Se non le piace può sempre restituirlo, potrei venderlo al mercato ma bisogna che si faccia sentire, io il suo numero non ce l'ho!

Kommentarer
Postat av: allicen

Krya på dig och hoppas att det löser sig med sjalen.. håller med om att hon borde lämna tillbaka den om hon inte vill ha den!



Ps. jag blir fortfarande lika glad när jag tänker på hur snäll du är som gör en åt mig!

Postat av: chaos

Allicen: Jag hoppas att du kommer att tycka om den! Det är det viktigaste! kramis

2009-05-14 @ 08:58:55
Postat av: Hannele på Hisingen

Lite varmt ingefärste med honung är bra mot hosta.

2009-05-14 @ 10:33:24
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos. Men kära nån är du inte bra ännu. Oj oj du måste vara försiktig om dig du skall hålla länge till skrattar...Men vad är det för person som gör så där med sjalen vet du inte var hon finns så du kan säga till om pengarna är ju urdåligt av henne verkligen. Man kan visst inte lita på någon nuförtiden...Hoppas det ordnar upp sig hon kanske har blivit sjuk eller så. Håller tummarna Kram till dig och krya på dig.

2009-05-14 @ 11:14:11
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Postat av: chaos

Hannele: Tack så mycket för tipset! Det skall jag prova! Kramis



Filifjonkan: jag håller med dig, idag fick jag chansen igen att klaga till tredje parten men jag vill inte att hon skall sitta emellan stackaren! Vi håller tummarna att hon hör av sig snart! Kramis

2009-05-14 @ 12:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback