pärlor

När jag hade semester lärde jag mig tekniken att virka med pärlor, det här är vad jag åtstadkom. Jag hade tänkt mig göra ett halsband men längden räcker inte ens till ett armband. Jag räknade inte pärlorna så det hade behövts några till. Jag har inte repat upp än det hela men det kommer jag att göra.



Man ser inte alls att halsbandet är virkad vilket jag tycker är rätt häftigt. Bra instruktioner kan man hitta på
Stintas sida, jag har använt 4 olika pärlor istället för 6. Jag tyckte att det blev lagom tjockt med 4 pärlor. Tipset från min sida är att använda olika färger eftersom i början är det lite krångligt. Idag var jag på den lilla vår marknaden här, mest av nyfikenhet. Det fanns lite garn men bara sockgarn och eftersom jag inte behöver någon mer garn så köpte jag inget där men precis bredvid hade de massor med billiga pärlor så jag slog till. Jag ville egentligen ha 4 nyanser av lila men det fanns bara tre så jag frågade efter hjälp för att se vad de tyckte skulle passa ihop. Så klart kunde jag inte motstå den gröna varianten, de såg ut som oliver fyllda med paprikor eftersom insidan är röd så jag köpte även det. Det blev då 5 påsar med pärlor och tre par lås för 40 kr! Jag tyckte det var extremt billigt!



Jag fick även ett visitkort och pärlorna kan även köpas på nätet på Pärlfeber! Nu skall vi se om det kan bli något halsband!

ITALIANO
Mentre ero in ferie ho imparato a fare collane con l'uncinetto e le perline. Viene talmente bene che la collana non sembra nemmeno fatta all'uncinetto! Purtroppo però avevo messo troppe poche perline sul filo e quello che ho fatto non basta nemmeno per un bracciale quindi dovrò rifare tutto! Ad ogni modo oggi sono andata al mercato, da noi il mercato c'è solo una volta a stagione in pratica e qui si vendevano anche delle perline ma per pochissimo quindi non ho resistito e ne ho comprate un po'. Ora speriamo di riuscire a fare una collana come si deve!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas att du har blivit friskare! Ser så vackert ut med pärlstickning, så det får du lära mig. Jag har ju så mycket pärlor!

2009-05-11 @ 10:32:28
Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos men så duktig du är ser jättepillrigt ut och så där små pärlor med jag har en ask med sådana i olika nyanser men näe jag gjorde lite grejor att hänga ett tag men fingrarna är så skräpiga på hörgerhanden så man kan inte hålla på med så smått längre. Men ett sådnt halsband blir säkert fint.

Postat av: Filifjonkan

Är du frisk nu efter du fick annan medicin? Hoppas det i alla fall så du orkar få ihop till ditt fina virkade pärlhalsband.Ha det så bra då

2009-05-12 @ 12:25:32
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Postat av: Filifjonkan

Hej igen Chaos Nu har jag studerat ordentligt på beskrivningen hur man gör och jag säger bara det att det kommer jag röra ihop direkt inget för mig dels fingrarna och dels för krångligt. Blir ännu mer imponerad av att du klarar av det. kramis

2009-05-13 @ 18:38:09
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Postat av: chaos

Filifjonkan: Jag fick göra några försök innan. Jag testade några varv med större pärlor för att se hur det. Väldigt pilligt är det men om man har 4 olika färger och klara av de första två varven då blir det mycket enkelt och som sagt, man använder virknålen så det är inte mycket med fingrarna. Trä in pärlorna gör man med nålen så det fungerar ganska bra. Jag har dock inte hunnit göra flera försök, det blir nog i helgen!

2009-05-13 @ 19:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback