smutsig luft!



Jag skall ha semester snart, vid Påsktiderna och skall åka ner till Italien men denna gång flyger jag. Jag ångrar lite att jag inte åker tåg men jag har inte mått så bra denna vinter och av den anledningen och några andra bestämde jag mig för att flyga. Det blir dock för hela 3 veckor jag stannar där och skall inte åka mer dit denna år och jag skall självklart klimatkompensera. Jag är lite rädd att i år kommer jag inte kunna understiga km jag flög förra året men jag skall försöka! Man kan alltid utmana sig själv att bli bättre men denna gång blev det så. Jag är en miljöbove ibland...ja, alla syndar då och då!

ITALIANO
Vengo in Italia, molto presto. Non manca nemmeno un mese e vengo giù per la bellezza di tre settimane. Non vedo l'ora di abbandonare la neve e di vedere un po' di primavera! Che bello! La cosa che invece mi dispaice un po' è che questa volta volo...per motivi di salute e varie ho deciso di volare questa volta anche se mi dispiace non venire giù in treno ed inquinare moltissimo l'ambiente! Naturalmente poi pago la tassa ambientale su
atmosfair comunque non è la stessa cosa, per l'ambiente è molto meglio non volare affatto. Spero ugualmente di riuscire a volare meno km quest'anno rispetto all'anno passato, sono in continua lotta con me stessa su questo punto ma si vedrá se ne sarò capace!

Kommentarer
Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos. Så roligt att du far till Italien för di Men ledsamt att höra att du inte mått så bra hoppas det vänder och blir bättre. Sen kan man ju inte alltid vara på topp när det gäller klimatet man får inte göra det så det blir till ondo för en själv Det måste ju kännas bra med tycker jag! Klart du skall flyga om det är bättre för din del. Semester skall man glömma jobbiga saker och njuta av det goda som livet ger oss. kram på dig Chaos.

Postat av: Samtal från min trädgård

Låter så härligt med semester och jag unnar dig verkligen det, när du inte riktigt mår på top.

Man får göra det bästa ut av det med klimatet, jag försöker tänka på det. Det är en av orsakerna till, att vi åker tåg i maj, den andra är min utbrändhet. Jag orkar ganska enkelt inte sitta i en bil så länge, 12-14 timmar. Det ska bli skönt att kunna röra sig och inte ha ansvaret för körningen. Trevlig helg!

2009-03-14 @ 12:36:06
URL: http://samtalfranmintradgard.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback