pulsklubb 2009





Jag har anmält mig till detta! tyckte att det kunde vara lite kul att sticka lite pulsvärmare eller fingerlösa vantar. Det verkar vara en KAL som gäller hela året så vi får se vad som blir stickat. Jag kan vara med och sälja sedan varianterna men månadens vantar stickar jag nog till en kompis!

ITALIANO
Mi sono iscritta a questo KAL dove si fanno scaldapolsi e guanti senza dita. Mi è sembrato divertente ed intanto trovo anche ispirazione su quello da sferruzzare e poi vendere. I primi guantini, quelli di questo mese,  sono comunque per un'amica!






Kommentarer
Postat av: Samtal från min trädgård

Låter trevligt. Har tittat på olika KAL, men jag är lite en fri fågel och vill inte binda upp mig på något. Trevlig kväll!

Postat av: chaos

Hejsan! man är bunden bara att sticka ett par pulsvärmare eller vantar inom tre månader! tyckte det kan vara lite kul eftersom en kompis vill ha sådana så varför inte vara med om jag ändå skall sticka dem! Plus att jag kan tävla och vinna lite garn! Ganska bra när man har köpstopp på just garn! Kramis

2009-03-05 @ 08:48:19
Postat av: Samtal från min trädgård

Du är smart du, att vinna garn menar jag! Och tack för kommentaren på min blogg, det värmer. Vi syns på söndag.

2009-03-05 @ 10:33:30
URL: http://samtalfranmintradgard.blogspot.com/
Postat av: Filifjonkan ..

Hej Chaos. Ja vad kul och pulsvärmare är ju så roligt att sticka har till och med jag gjort för jag fryser om händer och armar när man sitter och skriver så här.

Köpte en bra bok om pulsvärmare så där finns massor med mönster en var det någon som lade ut på nätet med mönster till dem så lycka till med dina nya stickgrejor nu

2009-03-05 @ 11:48:35
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Postat av: allicen

På Runö folkhögskola i Åkersberga =)

2009-03-05 @ 18:29:31
URL: http://allicen.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Jag funderade också på den klubben men man kan inte vara med på allt här i världen :-) Dessutom använder inte jag pulser?! (muddar) själv.



Mejla mig gärna vintage mönstren...jag vet inte riktigt vad jag ska slå till på :-)

2009-03-05 @ 18:33:48
URL: http://www.hjalpstickan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback