il giardiniere



Äntligen är fröna i jorden! Det skall bli spännande att se om något lyckas komma upp, jag hoppas verkligen det! Jag hade 8 olika typer av frö och sådde tolv torvkrukor. Det är första gången jag gör något sådant. Jag hittade en artikel där man beskrev noggrant hur man skulle göra! Jag har använt torvkrukor och ställt små lecakulor i botten, efter det har jag fyllt på med planteringsjord och toppat med såjord. Då skall man slippa plantera om dem men vi får se, jag tror de hamnade för många frö i för lite plats! Nu skall jag vänta en eller två veckor för nästa stegen, när det första bladparet dyker upp!

ITALIANO
Finalmente ho messo i semini nella terra, ho studiato bene un articolo su come fare dato che per me è la prima volta ed il clima qui é un po' diverso da quello italiano. Sono curiosissima di vedere se funziona, mi raccomando, tenete le dita incrociate!

Kommentarer
Postat av: Filifjonkan

Morrn på dig Chaos. Oj oj så noga du varit med dina frön. Säkert kommer det fina plantor nu då.jag vräker ner fröna i min sålåda krafsar över lite jord och på med plastlocket Brukar gå bra men jag för ju kruka dem sen när de kommit upp en bit.Men de åker ut i rabatten rätt fort sen bara frosten slutat så. Ha en bra dag denna soliga måndag.

Postat av: Samtal från min trädgård

Vad noga du har varit! Kom i håg bara att klippa ett hål i plasten, bara lite, så det kommer in lite luft. Det blir för tät annars, om de står i ett soligt fönster. Jag är nog mera som Filifjonkan, krafsar över och sedan är det klart.;0) Jag går på Stickcaféet i kväll på Tyllra, måste bara hitta en stickning att ta med.

2009-03-16 @ 11:00:01
URL: http://samtalfranmintradgard.blogspot.com/
Postat av: Filifjonkan

Hur går det med fröerna har det hänt något frågar nyfiken Filifjonka!

Postat av: Anonym

Än så länge har det inte hänt något. Jag gjorde ett hål i påsen som samtal så att jag skulle göra och jag sprayar lite vatten på kvällarna så att de är fuktiga....uhm...hoppas något händer!

2009-03-17 @ 19:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback