utmanad

Jag blev utmanad så jag får försöka svara nu men den var inte riktigt för mig som ni kommer att se!

4 av Mina favoritprogram på TV:
  • CSI ( the original med Grissom )
  • NCIS

4 saker jag gjorde i går:

  • Jag åkte någonstans jag aldrig varit förr!
  • Åt en fantastik gor äppelkaka med russin och pinjenötter
  • Många timmars samtal med en god kompis
  • Stickade

4 saker jag längtar till:

  • Att det säljs bara produkter som är ekologiska, rättvisemärkta och hållabara överallt!

4 favoritrestauranger:

  • Har inga!


4 saker på min önskelista:

  • Lära mig sy
  • Lära mig väva
  • Leva på ett hållbar och ekologisk sätt
  • en grapefrukts sked

4 bloggar jag utmanar:

INGA! Den som önskar får tar upp utmaningen helt enkelt!


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hej! Jag försöker också köpa så mycket som möjligt ekologiskt och rättvisemärkt. Jag köper grönsaker mm via internet från www.mossagarden.se . Om de har utlämningsställe i närheten av var du bor kan jag bara rekommendera dem. T.ex. deras apelsiner är fantastiskt goda. Sen har vi i stan där jag bor en Rättvisebutik. Den besöker jag också ofta. I paketen till alla byten som jag är med i via www.stickamera.se finns alltid något från Rättvisebutiken.

2009-01-12 @ 08:48:07
URL: http://stickmor.blogg.se/
Postat av: chaos

Tack Kerstin för dina tips. Jag köper frukt och grönsaker från Årstiderna, som är i princip de enda som levererar i Norrtälje året runt och jag är mycket nöjd! Kul att du också tänker på sådant, det är fantastiskt att många tänker på det! Jag försöker också ginna de lokala butikerna och ser till att de har mycket ekologiskt och rättvisemärkt men det går lite trögt i en liten stad...jag kämpar på!

2009-01-12 @ 09:09:06
Postat av: allicen

Vad glad jag blir att du frågar! Har aldrig gjort något sånt men jag gör jättegärna ett försök!!!

Har ganska bra koll på ungefär hur sånna kan se ut, men eftersom jag inte stickar så får du gärna berätta mer om hur man använder dom, om dom ska vara i nån speciell storlek, om du har önskemål om färg och så!

2009-01-12 @ 17:06:45
URL: http://allicen.blogg.se/
Postat av: allicen

Har provgjort några stickmarkörer nu så du kan väl titta in i min blogg och kolla!



Kom på att om du vill ha några sen är det bra att veta ungefär hur tjocka/smala stickor du har så dom inte blir för små eller onödigt stora, men så slog det mig även att du kanske vill ha öppningsbara?

2009-01-12 @ 19:33:18
URL: http://allicen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback