tillbaka till bloggen...

Jag har inte bloggat på ett tag, det har varit lite problem med bloggen och andra hälsoproblem men nu är jag tillbaka med nya krafter. jag har inte fått några flera paket från pappa även om jag vet att minst två till är på väg...jag undrar var de tagit vägen. Jag hoppas att pappa inte hade skickat någon mat och att de kommer fram...jag är riktigt nyfiken på att se vad som finns i och det skall finnas lite garn i alla! Jag har varit ledig några dagar och pysslat med lägenheten, ni vet allt det där man aldrig hinner med annars. Jag har städat i skafferiet och i flera skåp. Jag försöker göra plats till alla garner men det är inte så enkelt. Mycket saker har jag fått slänga, så klart värdelösa saker och vissa andra sparar jag numera i källaren men jag har lite svårt att bli av med saker! Därför är det kaos överallt!
Här behöver jag lite hjälp:

Jag har haft en golvlampa från Ikea som liknar denna, fast lampskärmen är rund. När Chili var liten tyckte han att det var så kul så han hoppade i den och halva lampskärmen, som var av papper,  gick sönder...det har varit några år men lampan fungerar helt och hållet, den behöver bara en ny lampskärm. Den jag hade var rundare och skiftade i färg, olika nyanser av grön och den finns inte längre att köpa. Har ni några tips åt mig hur jag kan få tag i en snygg eller på något sett sy, virka eller sticka en ny som har ett snygg mönster?

ITALIANO
Mi aiutate con un'idea?
Un po' di anni fa avevo comprato una lampada simile a questa ma Chili quando era piccolo era un po' birichino e ci è saltato dentro rompendo la parte di carta che copre le lampadine. la lampada funziona ma ha bisogno di un nuovo decoro difficile ora da trovare. Se avete un'idea di come posso procurarmene uno nuovo oppure farlo a mano fatemi sapere perchè vorrei proprio restaurare la lampada anche se non sono brava in queste cose!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag testar och gör en kommentar eftersom det har inte fungerat på den tidigare inlägget.

2009-01-07 @ 20:47:19
Postat av: chaos

Test 2

2009-01-07 @ 20:48:30
Postat av: allicen

Om du har stommen kvar från den gamla går det kanske bara klä om den, antingen med ett tunt tyg eller rispapper...

Postat av: allicen

Om du har stommen kvar från den gamla går det kanske bara klä om den, antingen med ett tunt tyg eller rispapper...

2009-01-07 @ 21:09:49
URL: http://allicen.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Välkommen tillbaka i webbvärlden. Vad mycket paket din pappa skickar! Var befinner han sig? Jag har en låtsas pappa i staterna och hans fru har skickat ett garnpaket till mig.



Om lampan. jag fick en bok av min mamma i födelsedagspresent, herlom knitting eller nåt sånt, där hade de världens sötaste lampskärm med stickat. Jag kan scanna och mejla? Den var iofs av mindre storlek men kan funka som inspiration. mejla mig om du vill att jag scannar så kommer jag bättre ihåg det.

2009-01-08 @ 09:32:55
URL: http://www.hjalpstickan.se
Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos nu gick det att skriva här igen Hoppas du är frisk nu. Paketen dyker nog upp snart skall du se.

Ja ta måtten på stommen och sy ett skärmtyg i några härliga sommarfärger finns så mycket snygga tyger. Man kan linda stommen med enfärgade band sen fästa på det man sytt med hjälp av lim eller tråckla på så lägger man över tråcklandet med några snygga pärlband man trät ller fördigköpta grejor.Du löser det säkert så finna grejor som du gjort förut

Postat av: Samtal från min trädgård

Så gott att höra att du mår bättre, här hostas det friskt! Paketen dyker nog upp snart. Jag skulle också föreslå något tunnt tyg om du har stommen kvar. Betr. Stickcaféet så är dagen inte så bra, har normalt annat för mig på onsdags kvällar, men kanske att jag kan komma i bland. Annars börjar snart stickcafé på Tyllra igen varannan måndag kl. 17-20.

2009-01-08 @ 11:17:31
URL: http://samtalfranmintradgard.blogspot.com/
Postat av: chaos

tack ni alla, ni är supersnälla! Alla era tips är riktigt bra, nu får jag fundera och testa...kanske flera varianter!

Min pappa skickar paket från San Marino i Italien...han skickar väldigt mycket men han älskar att göra det så man får bara vara glad för det!

2009-01-08 @ 16:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback