stickmarkörer

Jag håller på och stickar mina alldeles första strumpor, jag har aldrig använt markörer tidigare men det kändes som att jag behövde några. Jag använde garn i en annan färg men det känns lite trist. Jag sökte markörer i garnaffärerna här i lilla staden i december men hittade inga, ägarna använder inte dem så de har inga! Trist! Jag letade idag lite på Tradera och på nätet och fick en tanke. Jag kom ihåg att Allicen brukar göra fina smycke med pärlor och att jag kunde fråga henne och se om hon kunde tänka sig göra några stickmarkörer...titta här, och de är hennes alldeles första markörer! WOW!


Bilden tagen av Allicen, finns på hennes blogg

De är riktigt snygga! Jag vet inte hur många man brukar ha, ni som har använt sådana, hur många brukar man ha? Jag tänkte nästan beställa 15 st. Några till mig, några till mamma och några till en kompis stickare...bara Allicen blir inte sur på att de är så många!

ITALIANO
Per marcare i miei sferruzzamenti, specialmente nel fare i calzetti ho bisogno di queste piccole bellezze. Purtroppo il mio negozio di lana non ne fornisce e dopo aver cercato invano ho chiesto alla cara Allicen se poteva farmene qualcuno. Questi sono i suoi primissimi lavori! Wow che brava. Sto pensando di ordinarle 15, qualcuno per me, qualcuno per mia mamma e qualcuno per una cara amica. Sempre nella speranza che ad Allicen vada bene farne così tanti!

Kommentarer
Postat av: Samtal från min trädgård

Hej. Har heller ingen aning hur många man behöver, men jag har köpt av Nickan02 på Tradera ett par gångar, väntar faktisk på 4 st. som jag köpte i går, men de är till stora stickor, annars är de flesta, som man kan köpa på Tradera, för mindre stickor.

Förresten den stickcafé som var på onsdag, var var det och när började den? Svara gärna på min blogg. Kanske jag har möjlighet att komma.

Postat av: allicen

Klart jag inte bir sur! jag kommer somna med ett leende på läpparna ikväll :)

2009-01-12 @ 22:57:43
URL: http://allicen.blogg.se/
Postat av: chaos

Samtal från min trädgård: Stickafé på onsdag i morgon är kl. 18 hos frissan Salongen på Esplanaden. jag skriver det även på din blogg.



Allicen: Det var riktigt kul att du blev glad. Tack så mycket för att du tar dig besvären! Hoppaa du får flera beställningar!

2009-01-13 @ 09:18:26
Postat av: Samtal från min trädgård

Tack för svaret, ska se om jag kan hinna. undrar just också vart vi ska sitta.

2009-01-13 @ 11:01:37
URL: http://samtalfranmintradgard.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback