stickafé och paket, jippy!

Idag hade jag fått en avisering men inte en av de vanliga, jag fick hämta mitt paket från Posten och inte på posten på min ICA butik och man kunde inte se vad den kom ifrån. Fylld av förhoppningar gick jag till posten, kom då sent till mitt stickafé hos frissan men åtminstone fick jag ta ut ett paket...från pappa! Det var dock den sista han skickade, den 5 januari. Här är garnet han skickade...



Ja, en helt berg garn! Och något till brodering men det kan jag inte...få se om jag kan lära mig!



Vi får se om de försvunna paketen dyker upp någon gång. Den här hade gott tillbaka till Italien som skickade igen den...får se vad de hände med de andra paketen, nu är det i alla fall bara 2 som saknas!

Stickaféet var väldigt lyckad, den var extrem rolig och jag fick chansen att träffa
samtal med min trädgård där! Jag blev överlycklig, plus att här får vi chansen att sälja våra kreationer så den som vill kan lämna där sina stickade saker. Det är annars lite svårt att hitta någonstans att sälja sina saker och hos frissan är det många som går! Vi får se om jag lyckas sticka något för försäljning, jag brukar istället vilja ge bort det jag stickat!

ITALIANO
Finalmente ne è arrivato uno, si, uno dei famosi pacchi del papà caro! Guardate, mi ha mandato proprio una montagna di lana e qualcosina da ricamare...non so ricamare, vedró di imparare in qualche modo ma mi sembra molto moooolto difficile! Insomma, un vero challenge! Ora mancano solo due pacchi, chissà dove sono finito, questo era tornato indietro alle poste italiano che me l'hanno rispedito, vedi un po'!
Questa sera sono stata al primo knitcafé organizzato dalla mia parrucchiera, e si dalla parrucchiera! L'idea è venuta da me l'ultima volta che sono andata a tagliarmi i capelli e si puó andare a questo knitcafé che è proprio attaccato casa e qui si puo´anche vendere le proprie creazioni! Vedremo se invece di dare via le mie crezioni e fare regali sarò capace di vendere qualcosa, voi che ne dite? Ma....

Kommentarer
Postat av: Ulrica

Lyckliga du, vilket garnpaket! Vad var det för stickcafé? Intressant att försöka sälja det man gör. Man har ju en lätt överproduktion, även om delar av det går till Hjälpstickan. Jag har funderat på det. Jag får en del beställningar från jobbarkompisar och bekanta.

Postat av: Samtal från min trädgård

Tack för senast! Vilken tur att du fick ett paket till med garn, jag hoppas att de andra också snart kommer.

2009-01-15 @ 12:00:07
URL: http://samtalfranmintradgard.blogspot.com/
Postat av: chaos

Ulrica: När jag var hos min frissa förra gången nämnde jag får henne hur svårt det var att hitta ställe där man kunde sälja sina egna saker, jag letade desperat efter en plats till mammas pulsvärmare och nämnde då att i en annan stad så kunde man hyra en hylla i en affär för egen försäljning. Jag berättade att det skulle vara utmärkt om det fanns i lilla staden där jag bor och hon tog till sig info. Så nu är det stickaféhos frissan med möjlighet att sälja sina saker. Hon lägger på priset man valt 10-15% och prislapparna har hennes logo men jag har inget emot det! Hon var så snäll att vi blev bjudna på fika, fin lösvikt te och hembakade bullar! Helt fantastiskt!



Samtal från min trädgård: Tack själv för senast! Jag hoppas också paket nummer 3 och 4 dyker upp snart!

2009-01-15 @ 12:55:09
Postat av: ;Hanna

fin blogg du har! :)

2009-01-15 @ 19:39:33
URL: http://hannalleander.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hanna: tack så mycket!

2009-01-15 @ 20:39:50
Postat av: Ulrica

Hej...vad snabb du var att komma till tävlingen...kul!



Jag jobbar på att få till något med Syfestivalen i vår kanske i kombination med Stickföreningen igen. Om vi inte ses förr sås ses vi där. Annars fundrar jag på en utflykt till din lilla stad...ni ska ha en fin garnbutik :-)

2009-01-16 @ 14:40:10
URL: http://hjalpstickan.bloggy.se
Postat av: chaos

Ulrica: Vad trevligt, säg till när du kommer hit så kan vi kanske ta en fika. Jag antar att du menar Tyllra, de har fina garner där men det är lite dyrt men de har endast naturgarner vilket är ett stort fynd. Det finns två andra garnbutiker med inte lika fina...själv tycker jag att Yll och Tyll i Uppsala är en fantastisk fin garnbutik, har du varit där någon gång?

2009-01-16 @ 21:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback