vad är detta?



Vad har jag stickat? Che cosè?

Är det en liten kort kort kjol? Det här var riktigt rolig att sticka och jag stickade på som en galning för jag ville se resultatet, det tog en vecka att sticka och jag har använt cerise färgen från farmors stash. Det gick åt inte ens hela tre nystan, två stycken och kanske 2/3 delar av den tredje. 50 gr per nysta! Jag hittde mönstret i en bok, en kollega på jobbet hade boken och wow! Boken heter Sticka i romantiskt lantstil och svår att få tag i ( på svenska ). Det verkar som man måste vara med i en bokklubb för att kunna köpa den, jag har nu lagt önskemål att min bibliotek skall köpa in den eftersom det finns mycket fint där i även om det flesta är mössor! Det finns två klänningar och jag har velat sticka snygga klänningar i spetsmönster i ett par år nu men inte hittat någon mönster! Det här är nog första modellen i boken, jag tyckte det var snyggt och när jag såg instruktionerna började jag skratta, jag skulle aldrig haft en tanke att använda det så!

Che sia una gonna corta corta? Direi proprio di no ma con una cintura forse forse...ho trovato il modello in un libro, purtroppo un libro un po' difficile da trovare, sembra ci sia solo in danese! Quando ho visto le istruzioni non ci potevo credere. Semplicissimo da fare, con i ferri circolari si aumenta solo due volte. No, non è nemmeno un poncho ma si può anche usarlo come tale!



Är det en poncho? Nej då men den kan användas även så!
Vad är det egentligen, ja, titta här!



En bolero, kofta eller cirkelcape hur ni vill kalla det. Snyggt och riktigt smart! Riktigt lätt att sticka. Stickas på rundstickor man ökar bara två gånger. Stick armarna genom hålen längst in, det mindre hålet och voilà! Jag är helt inponerad, varför kom jag inte på något så enkelt?

In realtà si tratta proprio di questo, una specie di maglia bolero! Basta infilare le braccia nel buco piccolo e guarda un po' che risultato! Ho usato solo tre gomitoli della lana della nonna, due e 2/3 in realtà! Facile, comodo e bellissimo a mio parere!




Kommentarer
Postat av: allicen

Riktigt, riktigt snygg tycker jag! och den passar dig jättebra, den ger en supersnygg siluett!

Postat av: chaos

Tack Allicen! Den sitter väldigt bra och är skön så jag är riktigt nöjd!

2009-02-28 @ 14:39:08
Postat av: Samtal från min trädgård

Postat av: Samtal från min trädgård

Glömde bort att skriva innan jag skickade i väg....typiskt mig! Den är ju ursnygg, måste sticka en sådan, tror att den även finns i tidningen Kreativa nr 2 från förra året.

Postat av: Hanneles paradis på Hisingen

Snyggt.

2009-02-28 @ 19:55:21
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com
Postat av: garnlivet

Jättesnygg !! Blir sugen på att sticka en sådan jag med. skulle verkloigen passa en fryslort som jag...

2009-02-28 @ 23:07:28
Postat av: Consy

Penso proprio che lo proverò!

Adoro gli indumenti che si possono indossare in più varianti!!!

2009-03-01 @ 12:34:28
URL: http://www.consy.it/blog
Postat av: Filifjonkan ..

Jaa så fin den blev,Du är så duktig Filifjonkan köpte en vit i samma ide på Teneriffa ett år och den är varm och go, Min mamma fick den och hon har den när hon sitter framför tvn.

2009-03-02 @ 13:17:55
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Postat av: chaos

Tack för alla snälla kommentarer! Jag tycker mkt om plagget och tänker göra flera, kanske till försäljning med! Den var verkligen enkel att sticka om man får nästan en kofta! Jag rekommenderar den varmt till alla!



Grazie per tutti i gentili commenti. Questo modello mi piace veramente molto e sono contenta del risultato! È facilissimo da fare e si ottiene velocemente quasi una maglietta, posso raccomandarlo a tutte!

2009-03-02 @ 14:17:09
Postat av: Sol

Åh vad fin! Vad inspirerad jag blir att leta fram stickorna nu!!! :D

2009-03-09 @ 16:26:50
URL: http://bhujapindasana.livejournal.com
Postat av: chaos

Sol: Ta fram dem, det är underbart att sticka!

2009-03-11 @ 21:19:54
Postat av: Roberta

Ciao, ho visto questo "poncho" e me ne sono innamorata!

Potresti spiegarmi come si fa?

E' veramente TROPPO bello, e tu sei bravissima, complimenti!

2009-11-07 @ 18:56:42
Postat av: chaos

Roberta: Se mi mandi una mail ti faccio una traduzione delle istruzioni in italiano, è molto facile da fare! Scrivimi a [email protected]

2009-11-07 @ 20:24:20
URL: http://fabulouschaos.blogg.se/
Postat av: chaos

Roberta: mandami una mail a [email protected] che ti mando una traduzione delle istruzioni in italiano

2009-11-07 @ 20:27:21
URL: http://fabulouschaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback