Paket men inte från pappa! Men vem?

Mi è arrivato un pacco ma non da mio padre! Un pacco a sorpresa da qualcuno sconosciuto che sicuramente legge il blogg e da super detective ha anche trovato il mio indirizzo! GRAZIE MILLE! Sei troppo gentile, che regalo dolce e perfetto non so proprio come ringraziarti ( anche perchè non so chi sei, mandami una mail così posso ringraziarti personalmente! ). Non solo mi ha fatto veramente piacere ricevere il pacchettino ma non vedo l'ora di provare a piantare le piantine sul balcone, ancora fa freddo quindi bisogna aspettare me sono convinta che quest'anno il balcone sarà bellissimo grazie a te! Oggi l'ho anche portato al knitcafé, e tutte le signore si sono innamorate delle carinissime scatoline! Ancora GRAZIE DI CUORE! Mi hai anche fatto conoscere EUGEA!

SVENSKA
Någon supersnäll och gullig har skickat mig ett paket från Italien. Det finns ingen kort och man kan inte se vem som skickade den, jag kan se staden från avsändaren men det är någon hemlig som gjort ett riktigt detektiv arbete och jag kan bara tacka, tack så hemskt mycket för den underbara lilla presenten!



Jag har fått två små lådor, trädgården för fjärilar och trädgården för bra insekter!



Lådorna innehåller små frö att odla på balkongen! Vad snällt. gulligt och omtänksamt! I år skall balkongen verkligen bli snygg! TACK! Vilka snälla människor som finns i världen, jag känner mig bortskämd! Företaget, Eugea ser till att det finns även ekologi i städer så att balansen inte försvinner...visst var det bra! Länken är på engelska så ni kan läsa lite om företaget där eller köpa sådana här små gulliga askar!

Kommentarer
Postat av: allicen

wow! va roligt!

Postat av: Filifjonkan hasar in

Men det var ju rent jättesöta små askar med frön tänk att det finns så rara människor! Då får du fint på din balkong kan jag tänka mig.Mysigt sen kaffe och en stickning och titta på det som växer...har du framför dig då! Kram :)

2009-02-03 @ 10:20:20
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Postat av: Samtal från min trädgård

Trevligt att du tog dem med på Stickcaféet, så jag fick titta, det var verkligen jättesöta små askar. Skulle kunna tänka mig dem själv, men jag är ju inte så mycket för fröer, är lite lat på den punkten.

Men gör nu som jag sa, så får du det jättefint i sommar på balkongen och har bilder att visa i din blogg, så "den hemliga beundraren" får se att det växer.

2009-02-03 @ 11:14:21
URL: http://samtalfranmintradgard.blogspot.com/
Postat av: Cinzia

Ciao!

Che simpatico il regalino che ti hanno fatto!

Spero che questa primavera nascano tante farfalle sul tuo balcone!!

Grazie per gli auguri che mi hai lasciato sul blog ... è bello sapere che qualcuno ti pensa con simpatia!

Complimenti per il Calorimetry che hai realizzato ... è un modello che piace molto anche a me ... e, prima o poi, conto di riuscire a realizzarne uno per me!

Ho capito male o in questi giorni compi gli anni?

Qual è la data precisa?

Quanti anni compi?

Augurissimi fin da ora!!!!

Buona giornata

Cinzia

2009-02-03 @ 12:07:40
URL: http://www.zrinkaleo.blogspot.com
Postat av: chaos

Cinzia: Sono contentissima che ti sia andato tutto bene! Non ti preoccupare per il latte, succede a molte...molte più di quanto non si faccia sapere! Sarai una mamma bravissima!



Compio gli anni giovedì, il 5 di febbraio che é anche festa, giorno nazionale a San Marino da dove vengo. Mi manca un po' non svegliarmi con le cannonate! Compio giá 35 anni! Eh si, passano alla svelta anche se hai knitcafé sono sempre la più giovane!

2009-02-03 @ 12:27:00
Postat av: Milena

Ciao Jenny!! Che bella sorpresa che hai ricevuto!!! La persona che ti ha spedito queste piantine è stata davvero meravigliosa!

Ma allora siamo coetanee...anch'io quest'anno compirò 35 anni...ma quanti sono vero??? Ma l'importante io mi dico sempre è il non sentirseli...

Un grosso bacione e a prestissimo allora!!!!

Milli

2009-02-03 @ 19:08:41
URL: http://stitchandmore.netsons.org
Postat av: Filifjonkan i gummistövlar och pparaply förbannandes vädret

Hej Chaos. Kallt och rått idag så man kan inte plantera frön ute,,fniss väl tidigt.Men småfåglarna åller på att boa redan i holken utanför mitt fönster. Det är talgoxen som grejar redan Tycker det är för tidigt det skulle komma snö på fredag sa de ju och bli kallt. Hoppas de tär sol där du är ialla fall.

Har du fått din sjal såld ännu eller? kramis

2009-02-04 @ 13:58:04
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Postat av: chaos

Filifjonkan: Det är kallt här med, jag skall vänta till mars för att plantera fröna och sedan får de vara inomhus ett tag! Jag hörde att min sjal såldes på direkten, frissan köpte den så den kom inte ens ut på marknaden! Jag har också fått två beställningar, en likadan sjal och en annan större ( som jag leker lite med nu och lär mig entrelac tekniken! ). Det tar lite tid dock att göra lite större grejer så vi får se när de kommer upp bilder! hemskt kul att det går så bra! ha en bra kväll nu! Jag väntar på gäster från Italien i natt!

2009-02-04 @ 19:59:14
Postat av: Samtal från min trädgård

Kul att du har fått sjalen såld! Får väl sälja mina sjalar också, hinner inte gå med dem ändå och då kan jag kanske finansiera mer garn och inte att förglömma symaskinen!!!!

2009-02-05 @ 11:18:38
URL: http://samtalfranmintradgard.blogspot.com/
Postat av: allicen

Det finns en (mycket märklig) utmaning till dig i min blogg om du har lust =)

2009-02-06 @ 12:12:28
URL: http://allicen.blogg.se/
Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos,,, ville bara titta in och önska dig en skön helg!

2009-02-06 @ 13:11:42
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback