ny projekt för hemlösa!

Jag har inte hunnit med bloggen sista dagarna men nu är jag tillbaka! Idag har jag fått paket från pappa, igen! Jag fick ett par riktigt snygga stövlar och massor med garn...det blir ingen bild idag men det är ingen större skyllnad än de andra bilderna jag tagit, ja, ett helt berg med akrylgarn! Jag har hittat på ett sett att bli av med lite av den stora stashen och göra någon glad. Igår hade jag stickcafé eller handarbete på jobbet ( efter jobbet så klart ) och jag gav ett förslag till mina kompisar, ett projekt. I April är det sy festival igen och jag hoppas att hjälpstickan är med så att man kan lämna bidrag till henne, datum för sy festivalen är deadline för projektet. Nästa gång vi träffas skall jag ta med mig en hel del av garnet, alla medlemmarna får ta det de faller i smak och sticka eller virka något, till hemlösa att lämna in helt enkelt till hjälpstickan! Vi är få medlemmar men varje person skall göra ett plagg/projekt, då har man en månad på sig ca! Jag tyckte att det var en väldigt bra idée, någon blir glad och jag ännu gladare! Vad tycker ni om projektet? Vi får se vad det blir!

ITALIANO
Ho un progetto nuovo che ho contemplato ieri! Oggi è arrivato un nuovo pacco dal babbo, potete immaginarvi la quantità di lana di colori sgargianti! Beh, l'idea é di liberarmi di un po' di questa e scaldare un senzatetto, in reltà più di uno! Ieri abbiamo avuto un incontro knit dopo il lavoro e ho chiesto aiuto ai miei amici. Il progetto è molto semplice, i primi di aprile ci sarà una fiera per i lavori hobby e io spero che hjälpstickan, la fantastica ragazza che si occupa di un volontariato per gli sferruzzamenti per i senzatetto sia sul posto in modo da poter lasciare qualcosina lì. La prossima volta che ci sarà il knit porterò la mia lana e tutti avremo un mesetto per fare qualcosa per un senzatetto da lasciare a hjälpstickan, voi che ne dite?

Kommentarer
Postat av: allicen

Du har en award hos mig =)

Postat av: Samtal från min trädgård

Det låter väl som ett bra förslag. Själv håller jag ju på till syföreningsauktionen, som sedan säljs och pengarna delas ut till behövande.

2009-02-19 @ 08:36:21
URL: http://samtalfranmintradgard.blogspot.com/
Postat av: Kerstin

Jättebra initiativ. Och du blir av med garn till ett vettigt ändamål.

2009-02-19 @ 08:38:55
URL: http://stickmor.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Vilket kul projekt! Vad gullig du är. Jag har mejlat Syfestivalen men inte fått svar. På något sätt ska jag prånlga in mig där så att ni kan lämna era bidrag!

2009-02-19 @ 13:39:40
URL: http://www.hjalpstickan.se
Postat av: Filifjonkan ..

Hej Chaos. Ja det var ju ett jättebra förslag De hemlösa behöver varma grejor särskilt under vintertiden .Jag är inte så bra på stickning så jag skickar en peng till dem var månad sätter in på frälsningsarmens nattjobbare de delar ut kaffe och mackor till dem.Men varma tröjor och sockor är säkerligen ett välkommet bidrag tror jag! Gulligt av dig att tänka på dem

2009-02-19 @ 14:01:33
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback