matinköp

På söndagar köper jag mat för hela veckan, redan förra söndag fick jag en överraskning på min ICA butik och idag testade jag med att köpa några nya varor. de har varit så duktiga att de skapad en hel ekologisk avdelning och där kan man numera hitta allt! Jag hittade ekologiska soltorkade tomater och pesto, chips, kakor, massor med nya saker i lösvikt, nötter, ris mm. Jag har hittat min paradis, nu behöver jag bara gå dit direkt utan att gå runt i hela lokalen...i alla fall nästn, inte exakt alla produkterna finns där men de flesta och de andra vet jag var jag skall hitta. Jag köpte risottoris i lösvikt för att testa, riktigt kul!
Andra produkter som var helt onödiga köpte jag till mig själv, jag brukar inte frossa men vill gärna testa lite nya produkter och eftersom jag hade fått 100 kr rabatt från min ICA i Födelsedagspresent kunde jag inte låta bli att köpa något extra till mig!



Jag köpte kravmärkta chips, de fanns tre olika varianter, den vanliga, denna med créme fraiche smaken och en vitlök och peppar...jag ville gärna ha sourcream men jag får nu se om den här varianten liknar det! Apelsin och choklad kakor, dinkelkakor, ekologiska och rättvisemärkta! Sedan köpte jag glass, rättvisemärkt glass som jag sett på
Allicens blogg och blev då nyfiken!

Jag hoppas allt är gott, jag får spara det tills ikväll eftersom idag är det stickcafé på en liten smula och där hittar man mycket goda saker!

Kommentarer
Postat av: Samtal från min trädgård

Tack för senast och vilka läckerheter du har införskaffat! Får ta och gå in på affären och titta närmare på deras hyllor, fast det är fel sida om stan. Vi syns på onsdag.

Postat av: Kerstin

Du har blivit utmanad.

2009-02-23 @ 11:07:38
URL: http://stickmor.blogg.se/
Postat av: Filifjonkan ..

Hej Chaos. Å så mycket gott du inhandlat. Ja lite smask kan man behöva unna sig emellanåt faktiskt Trevligt av din Ica att ordna en sådan hylla. Hos oss har de en gavel med sådant men det skall visst utökas sägs det så vi får se. Glassen verkar ju god skall se om den finns hos oss med. En trevlig måndag för dig önskar jag.

2009-02-23 @ 12:50:12
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Postat av: Anonym

Jag smakade på allt igår kväll och kan bara säga att allt var mums! Jag tyckte mycket om chipsen och jag är verkligen kräsen, jag äter chips 1-2 gånger per år och bara en sort så jag blev glatt överraskad! Riktigt kul att det kommer allt mer på marknaden, jag sade faktiskt vad jag tyckte till min ICA, man skall inte bara klaga hela tiden! Berömt skall man också få!

2009-02-23 @ 13:59:53
Postat av: Sol

Wow, vilka kalasfynd! :D

2009-02-24 @ 09:25:28
URL: http://bhujapindasana.livejournal.com
Postat av: Hanneles paradis på Hisingen

Hihi :)

2009-02-28 @ 19:58:01
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback