ekologiskt bröd!



på lördagar ca kl. 9.00, när affären har precis öppnat går jag till sockerbagaren, precis här i närheten och köper en limpa bräd. Den brukar räcka hela veckan, är gor och har inga tillsatser! Jag började köpa bröd där för ett tag sedan när jag insåg att jag inte klarade av att baka bröd själv, det är bättre att låta proffsen göra det för min del. Ägaren har insett att jag har stor inflytande och märkt att flera vill köpa bröd direkt från bagaren. Jag upplyste henne om boken Den hemlige kocken, om tillsatser och att folk inte vill ha det. Jag upplyste också att det finns en efterfråga efter ekologiskt bröd! Ägaren var lite orolig att då måste man krav märka hela butiken men jag försäkrade henne att det skulle räcka att börja i liten skala och upplysa kunden att varan fanns! Ägaren övervägde det hela och för några veckor sedan fick jag veta att de skulle baka ekologiskt bröd och knäckebröd. Idag kunde jag köpa min första ekologiska limpa där! Knäcket fick jag, den var lite misslyckad, för tjock men god och självklart tackar man ja till gåvan! Jag frågade då om de även skulle göra ekologiska skorpor (
Filifjonkan gav inspiration för detta! ) och de skulle se först hur det går med de två varor de har nu! Ekologioskt och närproducerat, bättre än så kan jag inte önska mig! Det blir allt bättre, ICA med sin egen ekologisk avdelning och detta! Wow!

ITALIANO
Altre novità bio! Oltre al negozio di alimentari che ha ora un intera sexione dedicata ai prodotti bio ho convinto il mio panettiere locale a fare pane ecologico/ bio...e oggi per la prima volta ho potuto comprarlo!  Il pane secco svedese mi è stato regalato, anche quello è ecologico! Non vedo l'ora di provare! Sono contntissima!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback