gammalt och nytt

Det har varit väldigt tyst på bloggen eftersom jag har mått riktigt dåligt. Järntabletterna försämrade mitt tillstånd och jag har varken kunnat äta eller dricka i en vecka vilket gjorde mig riktigt svag. Jag har fått nu råd att avbryta med dessa tabletter och vi får se senare när jag blivit bättre vad som passar mig bäst. Jag slutade med tabletterna igår och jag mår redan bättre men det har varit riktigt tufft! även om jag mådde dåligt så har jag lyckats sticka något, det hjälpte mig att tänka på något annat faktiskt så det var mer som terapi denna gång! Jag har stickat färdigt min sjal som jag hoppas ha till bröllopet i helgen...så här ser den ut!




Den blev rätt snygg och är härligt mjuk, den är ganska lång så att jag kan gömma magen lite, hehe!
Jag har också påbörjat en nytt projekt, det är egentligen ett present till någon som fyller år snart så jag kan inte riktigt avslöja vad det skall bli i slutändan men detta kommer att bli mitt andra försök till tovning! Jag hoppas kunna lyckas denna gång!

ITALIANO
Sono stata poco bene quest'ultima settimana, ho reagito male alle vitamine ( ferro ) ordinatemi dal medico ed è per questo che non ho avuto la forza di scrivere sul blog. In pratica non riuscivo né a mangiare nè a bere il ché mi ha indebolito molto. Ho smesso con le vitamine ieri e già oggi sto molto meglio ma ci vuole un po' per riprendersi! Per non pensare troppo a questo mi sono data da fare con gli sferruzzamenti, finalmente ho finito lo scialle che userò questo fine settimana alla sposalizio...sono molto contenta del risultato. Lo scialle è carino e molto morbido! Ho cominciato anche un altro progetto ma si tratta di un regalo per un'amica quindi non posso svelare ancora cosa diventerà!


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Om du inte har testat järntabletterna som Hemofer från Apoteket kan jag rekommendera dem. De är skonsammare för magen och ger bättre järnupptag. Lycka till med graviditeten och barnet.

Postat av: chaos

Tack så mycket Kerstin! Jag skall gå till läkare idag och se vad de föreslår men det låter bra med Hemofer! Kramis

2009-08-27 @ 12:14:25
Postat av: allicen

Va tråkigt att du mår så dåligt :( Hoppas att det upphör snart, speciellt som du nu är bjuden på bröllop! men inte tycker jag att du ska gömma magen =)

2009-08-27 @ 20:08:51
URL: http://allicen.blogg.se/
Postat av: chaos

Tack Allicen! Det blir nog omöjligt att gömma magen, som tur kommer jag in i klänningen och sjalen passar bra till. Jag har dock lite problem med mina skor eftersom fötterna svullnar upp lite men jag kanske kan ta av dem då och då...bilderna kommer nog upp efter helgen så att ni får se ordentligt hur jag såg ut! Stor kram

2009-08-28 @ 12:42:07
Postat av: Samtal från min trädgård

Tycker absolut inte att du ska gömma magen!!!Den ska du vara mycket stolt över.

Låter väldigt snyggt med klänning och sjal, sko kan man sparka av sig under bordet, glöm inte att rotera runt fotleden när du sitter still, så blir fötterna så smala som de kan bli nu för tiden.

Ha det tills vi ses igen!

2009-08-30 @ 14:45:33
URL: http://samtalfranmintradgard.blogspot.com/
Postat av: chaos

Tack så mycket för tipset Samtal! Jag var för det mesta utan skor! Jag har dock fått problem med händerna, jag skall ringa en sjukgymnast i morgon för att se om jag kan få en skena att sova med som stöd för händerna. Svullnaden trycker på en nerv som gör att det pirrar i händerna jämt och jag tappar känseln, jag hoppas detta hjälper något! Det går lit bättre när jag stickar så jag fortsätter göra det tills det går! Stor kram

2009-08-30 @ 21:01:28
URL: http://fabulouschaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback