inredningsmässa

Igår var jag på inredningsmässan, hem och villa 2008 i Älvsjö som hade en ekoanda och hette Grönt är skönt. det fanns en hel del ekologiskt men mest på villa delen och eftersom jag bor i hyreslägenhet var detta inte så intressant för mig. Jag koncentrerade mig på inredningsdelen och så klart fanns det mycket fina saker och så klart fick något följa med hem. Jag hade hoppats på mer tips men mycket var det prydnadssaker vilket jag inte är så kär i. Inköp nummer ett, och här blev jag tvungen att ta emot en plastkasse för något annat hade jag inte.

Jag köpte denna växt att ha på balkongen! tanken är att förnya och pryda balkongen lite så att den är trevlig också på vintern men jag har inte hunnit jobba på det i helgen. Det får bli nästa helg! Växten har jag aldrig sett tidigare och jag tyckte det var kul att ha något annorlunda.
Nästa inköp har två funktioner prydnad och belysning:


Det är små blommor som lyser. Hallen är extremt mörk och den har två lampor som tänds tillsammans så jag kör den bara när jag behöver gå men önskade mig något som kunde lysa upp den lite så att det inte är så mörkt på kvällarna. Det var mina inköp och jag erkänner mig stolt och nöjd...det fanns en massa annat fint men jag behövde det inte så struntade jag i det därför känner jag mig nöjd!

ITALIANO
Fiera dell'arredamento
Ieri sono stata alla fiera, una fiera grande dedicata al concetto dell'ecologia nell'arredamento. C'erano molte cose belle ed due sono venute a casa con me. Ho comprato una piantina piuttosto inusuale qui da mettere sul terrazzo, pensavo di metterlo un po' in ordine ma non ho fatto in tempo quindi sarà per il prossimo fine settimana...pensavo di comprare un po' di piante che resistono al freddo! la seconda spesa è stata questa lampada a forma di fiorellini perfetta per la mia entrata che è molto scura, sono alrimenti costretta ad accendere due lampade dato che il corridoio e ad angolo con un'accensione sola per due lampade quindi questa soluzione per me è perfetta e fa un po' "ambiance". Sono comunque stata brava dal trattenermi e non comprare cose inutile perchè la fiera era piena di cose belle!

Kommentarer
Postat av: Filifjonkan

Åhh ja så fint det blev Lampan är ju kalasfin. Den ger nog bra ljus med eftersom det är så många lampor,Bra köp förstår att du känner dig nöjd. Växten måste väl vara m någon slags ljung hur som helst är den med jätteläcker.Sen gillar jag med de där svarta katterna som sitter så där jag hade förut en sådan fast en gammaldags dam som satt så på dörrposten men den ville min dotter ha så det fick hon.Ha en kön kväll nu då.

Postat av: allicen

Va kul att gå på mässa! Lampan ser ut att bli jättebra där, perfekt sken som känns lite mysigt =)

2008-10-12 @ 19:27:02
URL: http://allicen.blogg.se/
Postat av: chaos

Filifjonkan: Ja, det är någon sorts ljung, lite annorlunda dock vilket jag tyckte det var kul. Jag har två sådana katter, olika. De är inte i trä, någon form av skum grej så låter de inte när de trillar och går inte sönder. Jag fick dem för många år sedan. Skall se att ta bild även på den andra! Allt gott!

2008-10-13 @ 11:17:41
Postat av: chaos

Allicen: Lampan är fantastisk, jag önskar jag hade köpt även en till sovrummet!

2008-10-13 @ 11:18:38
Postat av: Filifjonkan

Åh är de av skumplastliknande smart! Ha en bra måndag med dig då

Postat av: chaos

Filifjonkan: ja, det är bara skurna, klippta med sax därför lite ojämna men de är fina!

2008-10-13 @ 13:02:06
Postat av: Cinzia

Bello quel finto gatto nero sopra la porta!!!

Lo voglio anche io!!!!

:o)

2008-10-15 @ 18:45:59
URL: http://zrinkaleo.blogspot.com/
Postat av: chaos

Cinzia: il gattino è stato ritagliato da una spugna...tipo quelle da imballaggio, puoi farne uno anche tu. io ne ho due diversi, vedrò di fare una foto anche all'altro che sta sulla porta del bagno!

2008-10-15 @ 22:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback