handarbete på jobbet



Som jag berättat tidigare invigde vi någon form av stickcafé på jobbet innan sommaren och efter semestern bestämde vi för att fortsätta träffas en gång varannan vecka och ha lite kul tillsammans. Det är kul att ha regelbundna möte, vi stickar, virkar eller gör remsor för att väva. Som ni ser har min stickning vuxit något och som ni också märker behöver jag mycket bättre belysning hemma! Kortet är hemsk! Det man kan ana genom att se på bilden är att det är mosstickning som gäller. Jag längtar att få i ordning vardagsrummet så att jag kan ha min egen stickcafé hemma men jag har inte riktigt råd att göra i ordning rummet snabbt och jag vill verkligen att detta skall också vara så miljövänligt som möjligt vilket inte är det lättaste!

ITALIANO
Il mio knitting café non c'è piú quindi ne ho organizzato uno sul lavoro. Siamo soltanto in quattro ma ci divertiamo a sferruzzare, a fare all'uncinetto e c'è anche chi taglia la stoffa per fare dei tappeti! Dalla bruttissima foto potete vedere due cose, una che il mio lavoro avanza e secondo che ho veramente bisogno di luce come si deve in casa! Vorrei veramente mettere a posto il soggiorno in modo da avere un piccolo knitting café a casa ma purtroppo non ho il denaro neccessario per fare tutto in una volta e vorrei farlo rispettando l'ambiente e non è facilissimo, ci vuole tempo! Un po' alla volta si fa tutto!

Kommentarer
Postat av: Filifjonkan

Godmiddag Chaos, Mosstickning gör du och vist är det trevligt att träffas så där man får lite gjort med då. Man får skaffa sig lite saker i taget så blir det roligare,,man måste få längta lite efter grejorna med så man vet hur det roliga känns sen med. Trevlig helg på dig

Postat av: allicen

Oj då! det såg jag inte, trodde att det va bara en! Då får jag börja om från början igen... :)

2008-10-03 @ 13:45:41
URL: http://allicen.blogg.se/
Postat av: allicen

Detta är den jag hade tittat på!

nr=98&did=51&lang=se" rel="nofollow">http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?dnr=98&did=51&lang=se

Men som sagt, inte så lång och så smal som möjligt.. färg har jag ingen aning om :S har du garn hemma eller ska du köpa? har du hemma kanske jag få se först eller så får du smygfota i garnaffären :) hihi!!

2008-10-03 @ 15:19:54
URL: http://allicen.blogg.se/
Postat av: allicen

Nu kom jag på det! Grå :)

2008-10-03 @ 15:27:28
URL: http://allicen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback