bantning och stickning



I helgen har jag rensat och gallrat ordentligt i garderoben, jag var trött på att det inte gick att stänga igen lådorna och dörrarna så jag gallrade ordentligt och Röda Korset skall nu få två stora papperskassar fulla med vinterkläder. Bland annat även en gammal tröja som jag stickade och använder inte nu längre. I veckan fick jag också chansen att rensa förrådet från gammalt skräp och nu känner jag mig mycket smalare och lyckligare. I helgen har jag stickat ganska mycket med mamma...på gång har jag ett par strumpor, en sjal och en mössa ( mössan är tänkt till
hjälpstickan som ser till att det hamnar till någon som verkligen behöver det! ).

ITALIANO
Ho fatto un po' di ordine nel guardaroba finalmente! I cassetti e le porte non si chiudevano più e la cosa mi dava proprio fastidio. Ho comunque fatto un bell'ordine e ben due borsone piene sono andate in beneficenza! Questa settimana sono riuscita anche a liberarmi di alcune cose rotte e della vecchia televisione quindi sono proprio dimagrita di molto peso!
Il fine settimana l'ho passato a sferruzzare con la mamma...ho cominciato delle calze, uno scialle ed una berretta per un senzatetto!

Kommentarer
Postat av: allicen

Vad du har grejjat!

Postat av: chaos

Tack Allicen! Ändå känns det som att jag inte hinner med men nu finns det i alla fall hopp när man börjat få ihop lite grejer!

2008-11-03 @ 09:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback