Paket från pappa

Idag har jag fått paket från pappa och i utmaning hade han fått leta efter ekologiskt espressokaffe till mig, till mina capuccino! Jag frågade efter ett paket och fick så klart två. En är en vanlig och den andra är rättvisemärkt, jag tror att det var det närmaste han hittade men jag anar att det kommer flera paket kaffe så smånigom och jag som dricker så lite av den! Det blir spännande att testa den rättvisemärkta, det är ett märke som jag inte känner till.
image117

Annat som fanns i var lite garn...
image118

Den översta nysta känns väldigt mjuk men det är bara en nysta jag fått, det är 100% bomull. Jag kanske gör några pulsvärmare till sommaren? Eller en liten mössa? vet inte. Som sagt det är garn som min farmor köpte för länge sedan och kan eller känner för att arbeta med sånt längre så jag har fått det eftersom jag är den enda i familjen som kan sticka av den nya generationen. Sedan har jag fått kläder, begagnade kläder från mina kusiner ( jag älskar det! De brukar ha rätt snygga saker! ). Jag fick 4 tröjor och ett nattlinne. jag fick också en tjol, ett par byxor och en tröja som inte passar, jag skall fråga en kompis om hon vill ha dem annars skänker jag bort det till Röda Korset. Jag måste säga att jag inte känner längre som att jag behöver köpa kläder. Jag har fått ett par läckra jeans för två veckor sedan som passar utmärkt och i februari fick jag en riktigt snygg klänning. Jag köper inga kläder sedan december förra året. Jag köper dock underkläder och ekologiska sådana, här är mitt senaste inköp från
Swedenorganics. Snygga och riktigt sköna är dem!
image119

Kommentarer
Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos..
Näe kaffet byter jag inte ut ! Never. men ekologiska underkläder???Jag undrar vad de är gjorda av och hur kan man lite på det då? Jag litar inte ett dugg på snacket man får höra om hur de gör sakerna..Miljöbilarna var ju droppen alltså skrattar ihjäl mig de skull vara så bra för miljön..hahaha nu har de kommit på att etanolen
de driver det med eller vad det nu är var mycket smutsigare än bensinen hahahh
så nu har någon smartskalle tjänat stora pengar på Svenskars benägenhet att tro på allt de får sig tillsagt av överheten...så var det med det.

Postat av: chaos

Hej!
Just dessa från Swedenorganics är rätt bra. Det är av ekologiskt odlat bomull som också är rättvisemärkt. Jag lovar att man känner skillnaden när man har det på huden, det är mjukare! Mer information om hur det är med ekologiskt kan du läsa på deras hemsida under varför ekologiskt och under branwhashed hittar du zion som är märket för just dessa trosor. Själklart skall man vara skeptiskt, ekologiskt är inte alltid ekologiskt och många försöker att vinna på det men vissa saker måste lita på om vi vill ha ett hållbar samhälle. Jag litar på Swedenorganics sedan grundaren för Asfaltblomman personligen presenterat företaget och kläderna för mig!

2008-05-09 @ 13:44:50
Postat av: allicen

Rättvisemärkt is tha shit!! =)

2008-05-09 @ 15:10:05
URL: http://allicen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback