Ny utmaning!

Nu har det varit ett tag och det är dags för en ny utmaning. Jag har nu bestämt mig, eftersom jag inte kommit igång än är det bra med en utmaning så får jag det gjort! Jag skall odla mina egna kryddor, jag har sagt det tidigare men inget från den fronten har hänt så jag skall börja med det. Om ca två veckor tänker jag besöka Bondens egen marknad i Stockholm för att se om jag kan hitta några ekologiska små plantor ( kryddor ) eller frö. Jag skall också läsa denna bok som jag lånade idag på biblioteket:
image115
Boken är skriven i punkt form...punkt 46: UNDVIK PLAST! Jag kikade lite i den och hittade just denna punkt, då kände jag att jag måste låna den! Det finns 100 saker man kan göra, jag skall gå igenom dem och utföra dem jag inte redan gör om det är möjligt. Det var någon punkt som man skulle äta fisk och ....jag äter inte fisk så jag står över denna punkt. Det blir kul att få lite mer inspiration. Jag har också en utmaning till mig själv. Vi har pratat lite om Frivillig Enkelhet och just av en slump så kom min älskling på något riktigt bra för mig! Jag glömde min enda fungerade klockan hos min älskling i helgen, jag fick panik och han frågade mig varför och jag kunde inte riktigt förklara. Sedan jag fick min första klocka, när jag var 9 år gammal har jag varit besatt med tid! Tiden räcker aldrig till och för att få den att räcka har jag planerat varje sekund! Sjukt va? Klockan är det första jag tar av mig efter ytterkläderna när jag kommer hem för då är jag fri...eller? Det finns alltid någon tid att passa, ett program på TV, middag, bio, fika med kompisarna mm. avtalat tid finns det gott om och så fort vi har ett bestämt tid att passa så anpassar vi och planerar hela dagen med det vi måst göra. Så fungerar det i alla fall för mig. Vad skulle det hända om jag vaknade på egen hand när jag var utvilad och åt frukost. Gick till busshållplatsen tog bussen och kom till jobbet, skulle jag komma mycket sent eller tidigt? Jag skulle kunna jobba senare om jag kom senare...och alla möten då? Min egen utmaning är att vara utan klockan i en månad ( jag känner mig redan naken! ). Vi får se hur detta utvecklar sig, jag måste ta små steg eftersom jag är tidsberoende! Jag brukar alltid komma tio minuter för tidigt och har precis lärt mig att det inte är hela världen om jag är lite sen! Livet skulle kanske vara lite enklare utan klocka, vi får se! Håll tummarna för mig nu!

Kommentarer
Postat av: Husmusen

Vilken bra idé! Måste kolla in den boken.

Postat av: chaos

Jag glömde att skriva författaren : Johan Tell. Men du hittar säkert boken ändå!

2008-05-06 @ 22:01:50
Postat av: Jelena

Den där boken har jag faktiskt, den är väldigt läsvärd. Att odla egna kryddor låter som en jättebra idé!

2008-05-08 @ 09:23:07
URL: http://styleiseternal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback