konsten att cyckla omkull!

image152


Idag har jag tagit fram cykeln igen..uhm...Som sagt, jag hade inte cycklat i flera år när jag fick min cykel förra höst och försökte lära mig konsten att cyckla med fotbroms. I höst hamnade jag i busken idag gick jag emot stolparna på en bro! Jag gjorde inte illa mig, och det gick lättare att cykla idag än vad det var i höst. Jag har väldigt dålig balans redan när jag är till fots så det är lite svårt för mig att cykla rakt men det kändes något lättare. Jag måste dock pumpa mina däck efter det var inte mycket luft kvar i dem! Jag undrar om jag kommer att lära mig cykla ordentligt på denna cykel eller om jag till slut blir tvungen att köpa en cykel som bara har handbroms. Jag skall dock hålla ut hela sommaren och se hur det går!

Kommentarer
Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos. ojoj det där låter som du kan göra ett stort ras på cykeln du har väl hjälmen på dig? knäskydd har Filifjonkan börjat med också kanske borde man ha armbågsskydd med räcker med sådana där blåa du vet som idrottare har ser inte så fult ut ju och de tar emot lite om man rasar de värsta skrapen brukar inte bli då.Jaha Ekologisk glass sa du kul att höra vad din mor tyckte då. Ha det så skönt då

Postat av: chaos

Jag har cykelhjälm, speciellt eftersom jag inte kan cykla. Det är som att lära sig på nytt här, jag får träna ordentligt på det nu i sommar!

2008-06-01 @ 21:40:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback