Hårband

image132

Rudolfo har inte riktigt förstått att dagens pyssel var till mig för en gångs skull. Nu som våren är här behövde jag ett nytt hårband så jag bestämde mig för att sticka en sådant. Modellen kommer från boken Sticka av Nina Sagulin. jag lånade boken i måndags och denna är den enda som jag blev inspirerad av att göra i boken.


till höger ser ni mitt eget hårband, jag valde att göra den i ett annat färg. Det var lite tufft att göra med dessa små flätor men jag är nöjd över resultatet. Jag funderar dock att göra även ett enklare variant med påtdockan, något att använda på morgonen när jag tvättar ansiktet, mitt nuvarande hårband börjar bli lite sliten och med tiden har den blivit för stor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback