chaos eller latmasken?

Denna termin har jag varit riktigt dålig med att träna. Jag brukar vara väldigt aktiv, förra terminen tränade jag fyra gånger i veckan. Det var Kundalini yoga ( jag testade det för första gången och det var inte riktigt för mig, Hatha yoga är bättre för mig! ), simning, Tai Chi och badminton men i december blev jag sjuk och har inte tränat sedan dess. Jag är fortfarande inte fullt frisk tyvärr, har lite nedsatt känsel i händerna men jag mår betydligt bättre. Jag känner mig redo för att börja träna igen, lite långsamt dock. Tyvärr finns det inget Tai Chi på jobbet längre och det är så avkopplande som träningsform. Jag funderade lite på att börja simma igen eller börja ta fina promenader ( vädret lockar ut nu! ) eller så kan jag göra lite yoga hemma. Jag kan en del övningar eftersom jag sysslat med Yoga i över tre år nu och Tai Chi gjorde jag i över två år så om jag ville skulle jag kunna gå ut i parken och öva lite Tai Chi själv. Förra året vågade jag prova magdans men det blev inte så lyckat som jag trodde, instruktören krävde att vi skulle ha klackar! Klackar, på magdans...jag kunde inte ens gå efter första träningstillfälle! Jag tror att jag skall börja lite försiktigt och hitta något spännande till nästa termin, jag funderar nämligen på att testa Pilates, har någon av er provat det?

Kommentarer
Postat av: allicen

har inte provat pilates... för min del är fullt tillräckligt att försöka bemästra min basic yoga :S

Postat av: Filifjonkan

Godlördag på dig.
Näe Filifjonkan har inte yogat alls men är duktig på att gympa med sina fingrar..."tappar med dem på bordet" tap tap tap,,,ansiktsmusklerna får bra träning och skrattmusklerna är hårdtränade med resten får vara,,,fniss. Tråkigt att du varit sjuk så länge som du skrev hoppas det snart är rikitgt bra,,fast i dag kan man verkligen piggna till i detta ljuvliga försommarväder a det så gott idag...

2008-05-10 @ 10:21:23
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback