ännu mer pulsvärmare från mamma

Idag fick jag besök från mamma. För några veckor sedan fick hon en beställning på sex pulsvärmare från mina kollegor och nu är de äntligen klara. Snygga som vanlig, 800 pärlor på vissa pulsvärmare!



Jag känner mig lite avundsjuk, jag måste lära mig och göra några åt mig, jag är kär i nummer 3, 5 och 6. Jag får börja med sånt nästa höst. Det ser inte ut som jag jobbat ordentligt med mina stickor men jag har inte varit syssellös. Jag stickade klart en likadan löskrage till en kompis, kommer ni ihåg den? Så här såg den ut:


Jag är nästan klar med min nyckelband gjort med påtdockan och samma gäller katternas hängmatta. Eftersom jag måste fixa om hela kattställning och köpa lite rep så har jag inte gjort i ordning det hela men det är på gång. Jag har dock inte arbetat så mycket med mormors sjal....men har börjat sticka en matta och funderar på en liten solhatt. Mer stickning och virkning är på gång men jag erkänner att jag lagt mina jobb lite åt sidan för min läsning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback