jag vägrar äta gröna potatis!

Igår handlade jag och köpte ett 2 kg paket med ekologiska potatisar och idag när jag skulle skala några upptäckte jag en grön potatis. Gröna potatisar får man inte äta, det är giftiga så jag blev tvungen att slänga den. det känns dock inte så jag brutit mot utmaningen att ingen mat får slängas eftersom det var ju inte mitt fel! Det är inte så att den blev gammalt här, jag köpte dem igår! Hur som helst erkänner jag detta inför alla som följer mina utmaningar, jag slängde en potatis. Det är sista veckan på utmaningen och jag känner mig rätt så stolt eftersom det har gått väldigt bra...jag har lärt mig att jag inte skall ha för mycket mat hemma, kylskåpet skall vara nästan tom! Jag lovar att jag har ätit ordentligt, jag har inte gått ner ett enda gram, även om det inte hade skadat nåt! Jag måste börja fundera vad nästa utmaningen skall vara, jag tar gärna emot tips!

Kommentarer
Postat av: allicen

Giftig mat är alldeles ok att slänga!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback