Flyga Drake

image94

När jag var liten brukade jag titta på pappa som flög sina speciella drakar, han kunde ha två eller tre i rad med långa svansar. Han hade en sådant period där han älskade drakar och bästa platsen för att flyga var stranden! Det var roligt och ibland önskar jag att vi fortfarande kunde gå på stranden och flyga lite...
Filmen jag såg ikväll heter just Flyga drake och vilken bra film det var! Den var spännande, lite sorgligt och djup om människornas relationer och hur viktigt traditionerna i att hantera relationer är i olika kulturer. Bra film som jag varmt rekommenderar. Betyg: 5

Kommentarer
Postat av: allicen

Jag har slängt en halv sopsäck med crap idag :)
Det hela hade ju varit roligare om min abnorma samling saker bestog av fina saker, som någon annan kunde tänkas vilja överta (och jag skulle slippa erkänna att jag bor i ett hus fullt av sopor) men jag är nöjd ändå :)

Hur mycket är det kvar för att vinna över dig?

Postat av: chaos

Jag vet inte, jag får inte slänga något, bara ge bort eller sälja det så det är svårt att räkna men du blev ju snabbast med att bli av med skräpet! Jag önskar också jag kunde göra det...ibland funderar jag på över att fuska! I veckan har jag lyckats sälja två böcker och en DVD...jag försöker nu sälja lite till även ett par stovlar! Det går segt segt segt!

2008-03-29 @ 20:28:31
Postat av: allicen

Det jag slänger är bara saker som tjänat ut sitt syfte (=skräp), det som är nått att ha, men som jag bara tröttnat på eller inte har använding av får ett nytt liv hos någon annan (=syrran och ibland mamma) :)

2008-03-29 @ 21:59:28
URL: http://allicen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback