Brödbakning

Aj aj! Jag gjorde pizza ikväll och tänkte passa på och använda ugnen och baka lite bröd enligt Lindas recept men jag läste fel! Tog alldeles för lite vetemjöl så efter 30 minuter av jäsning var det bara kvar en vattenpöl! Jag fösökte nu fixa det genom att hälla i resten av vetemjölet och den får jäsa 30 minuter extra, hoppas den klarar sig! Jag har inte bakat bröd förrut, inte denna typ i alla fall. Jag har tidigare gjort en mörk bröd där man bara mixar ihop en massa ingredienser och sedan skall degen bakas i ugnen direkt. Det är lite mer pyssel men jäsningen! Vilken klant, hoppas det blir något i alla fall annars sabbar jag även min utmaning där ingen mat får slängas!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag är hemskt ledsen men katastrofbaket är tack vare mig... Jag hade skrivit 1 dl mjöl när det såklart skulle vara 1 liter. Lovar att detta brödet är super duper enkelt så låt dig inte avskräckas!

Postat av: Linda

Jag är hemskt ledsen men katastrofbaket är tack vare mig... Jag hade skrivit 1 dl mjöl när det såklart skulle vara 1 liter. Lovar att detta brödet är super duper enkelt så låt dig inte avskräckas!

Postat av: chaos

Nu förstår jag lite bättre varför jag skrivit 1 dl och efter 30 minuter när jag insett att något var fel gick jag in på receptet igen och såg att det var 1 l. ingen fara skedd dock, jag lade till mjölet som saknades och den fick stå en halvtimme extra! Den blev mums ändå och jag behövde inte kasta något så...utmärkt!

2008-03-05 @ 10:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback