stickor och choklad



När jag köpte garn upptäckte jag att jag behövde strumpstickor i lämplig storlek...jag var lite sugen på dessa Harmony Woods stickor sedan
Ilsefin bloggat om dem så jag beställde dem från Garnhärvan. Jag skulle ha köpt begagnade stickor men ibland måste man väl unna sig något, jag köpte bara dessa och skall i framtiden köpa begagnade sådana i första hand. De är dock i trä vilket är miljövänligare än den varianten i plast. Det kommer att bli härligt att använda dem med garnet jag fick igår! jag blev också lite sugen på choklad och tänkte testa denna från Eguale vilket är nytt för min ICA butik!

IN ITALIANO
Non ho resistito alla tentazione ed ho comprato questi ferri di legno colorati per lavorare a calza, mi servivano per la lana di ieri dato che ho pensato di fare dei guanti per l'inverno. I ferri sono veramente belli ed originali, qui in Svezia li ho comprati da Garnhärvan su internet comunque potete leggere di più su questi ferri in inglese da Knit Picks che è la marca dei ferri ed eventualmente ordinarli da lì se il vostro negozio non li fornisce.
Ho comprato anche della cioccolata bio e fairtrade alle nocciole, un gusto nuovo che ho trovato nel mio negozio, Cioccolata e ferri sono un ottima combinazione per il tempaccio che c'è quassù, continua a piovere e mi sto chiedendo dove è finita l'estate!

Kommentarer
Postat av: allicen

Rättvisemärkt igen! =)

Postat av: frida

Jag gillar också trästickor, men de där ser lite för spräckliga ut för min smak...föredrar diskreta träfärgade. Men de kanske är extra sköna att sticka med?



Jag gillar green & blacks choklad, särskilt mint och maya gold. Tror dock inte den är rättvisemärkt tyvärr...men ekologisk. Eguale är helt ok men inte lika god och lyxig.

2008-06-26 @ 17:15:27
URL: http://www.kulturkoftan.se
Postat av: chaos

Jag vet, jag brukar också köpa green & blacks. Jag tycker om deras mörka choklad och det är ingen plast i förpackning. Jag såg dock att den innehåller sojalecitin ( som jag inte vet vad det är och inte är ekologiskt ). Jag köpte nu Eguale som jag har undvikit eftersom det finns plast på insidan men nu när jag läste på förpackningen märkte jag att även denna är ekologisk och chokladen innehåller inga konstigheter förutom mjölkpulver som inte är ekologisk. Ett plus till är att den är rättvisemärkt. Jag tycker dock att denna choklad har en konstig bismak. Det finns ett märke till på min ICA som jag skall testa nästa gång!

Stickorna är fantastiska, jag har hållit mig från att köpa stickor i trä eftersom katterna tuggar på dem men dessa blir nog mina favoriter! Jag har nu gömt dem så att ingen tuggar på dem!

2008-06-26 @ 18:47:58
Postat av: Jelena

Vilka härliga stickor! Sådana har jag faktiskt aldrig sett innan!

2008-06-28 @ 21:02:44
URL: http://styleiseternal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback