Duktig!



Lite trött i morse men jag känner mig superduktig! Igår, förutom det vanliga städeriet rensade jag golvbrunnen i badrummet! Ni vet, sånt man har aldrig tid att göra och eftersom jag inte vill tänka på det under semestern fixade jag i ordning det igår! Jag satt upp en bild av mig eftersom min pappa och min kusin gärna vill ha flera bilder av mig, kissarna och lägenheten så ni får ha lite tålamod! Igår var jag så duktig att jag även gjorde ett kundalini yoga pass på morgonen och tog en promenad på eftermiddagen och bakade en god eko kaka- apelsin/choklad kaka! I morgon skall jag ha en bit med mig till sticka och virka på jobbet så vi har något att mumsa på!

IN ITALIANO
Eccomi! un po' stanca stamattina ma contenta del bel tempo e di poter fare colazione sul terrazzo.


Mina smultron har börjat blomma! jag var lite rädd att det inte skulle bli något i år men just nu har jag två blommor ( ja, under squash bladet finns det ett till, squashen bara växer som ni ser! ) och ett par till på väg. Nu undrar jag, måste jag tcka över det med någon nät? Jag har hört att fåglarna äter upp dem annars! Hoppas katterna skrämmer bort dem!

IN ITALIANO
Le fragoline cominciano a fare i fiorellini, come vedete la zucchina cresce e sta invadendo tutto! Spero gli uccelli non mi mangino le fragoline poi! Spero che i micioni li tengano fuori dal terrazzo!


Halva tehuvan är klar! Det ser ut att bli en stor huva men den skall vadderas. Jag tänkte också köpa en tekanna när den är klar så storleken inte blir ett problem, hehe!

IN ITALIANO
Metà cappellino per la teiera è completato ma mi sembra diventi gigante! Vedremo un po' a stato terminato, pensavo comunque di comprare una teiera poi quindi potrò portarmi dietro il cappellino e trovarmene una alla quale il cappellino va bene!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback