Bussarna strejkar!



Bild från SLs hemsida

Idag ville jag sätta igång och avsluta en tröja som jag påbörjat för länge länge sedan men den får vänta tills helgen. Bussarna skall strejka fr.o.m. i morgon och jag blir en av de drabbade! Jag har lyckas få kattvakt och skall sova i stan i några nätter till helgen eller till strejken är över! Jag skall ta med lite stickningar och jobba lite men det får bli lite andra saker än det jag hade tänkt mig! Jag är så trött! Det var bara 4 arbetsdagar till innan semestern så det är klart jag är besviken men vad skall man göra! Det finns säkert många som är ännu mer drabbade!

IN ITALIANO
Autobus in sciopero

Da mezzanotte non ci sono più autobus che vanno in città. Per me è proprio un disguido dato che ci lavoro in città e non ho la macchina. Si tratta di un viaggio lungo, mi faccio un'ora di andata e una di ritorno tutti i giorni con l'autobus e non c'è treno che passi di qui. Quindi sono proprio nei casini. Per fortuna ho trovato una soluzione. Il mio caro fratello mi baderà i gatti per qualche giorno mentre io me ne starò a Stoccolma dal mio tesoro. E pensare che mancavano solo quattro giorni alle ferie! Che sfortuna! Questo significa che non potrò finire i lavori a mano ai quali avevo pensato di lavorare comunque qualcosina me la porto dietro!

Kommentarer
Postat av: allicen

Det är bara att härda ut och sympatisera!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback