100% ull

Idag hade vi sticka och virka på jobbet och det var kul, det blev dock sista gången för terminen men vi skall satsa igen på det på hösten! Det kommer att bli spännande!


Idag hade det kommit; det jag köpte på tradera förra veckan var 5 nystan av 100% ull. Garn och frakt gick på 134 kr= 250 gr. Jag vet inte om det var ett bra pris. saken är att när jag köpte ekologiskt bomull frågade jag om de även hade ekologiskt ull...ja de har det men i tre färger...lite tråkiga nyanser. Jag har tittat lite då och då på tradera och det här tyckte jag att det var en fin färg med garn som går att tova och eftersom jag får köpa begagnad så slog jag till. Garnet är ny men det är någon annan som köpt det i första hand och därför räknar jag det som begagnad. Det är samma med farmors garn! Ni kan undra varför jag köper garn när jag har så mycket av farmors garn. Farmors garn är alltid akryl så man kan aldrig göra något superbra och ibland behöver jag något som kan inspirera mig, som jag själv valt! Det är dock dags att avsluta lite av mina projekt och jobba hårt med stickning och virkning!

IN ITALIANO
È arrivata la lana, 100% lana 250 gr che ho comprato su ebay l'altra settimana. Ho guardato nel negozio e hanno anche lana ecologica ma solo in tre colori un po' tristi così ho deciso di comprare un bel colore di lana usata ( dico usata semplicemente perchè in realtà l'ha comprata qualcun altro e mi è giunta di seconda mano perchè qualcuno ha deciso di non lavorarla ). La mia risoluzione per quest'anno è di comprare:

in primo luogo usato
in secondo luogo ecologico
e in terzo luogo fairtrade- commercio equo

Per cui va benissimo comprare lana usata. Da dicembre non compro più capi di abbigliamento se non biancheria intima e calzetti ( nuovi sempre però ecologici). Finora è andata piuttosto bene!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback