salva l'ape maya



Da diversi anni ho notato che in Svezia le api non ci sono e in agosto invece compaiono miriadi di vespe. Gli italiani sono molto più aggiornati a riguardo. Me ne ha parlato sia mia cugina che mia sorella che non usa pesticidi proprio per non disturbare le povere poche api che ci sono. Un'altra ragione per scegliere alternative ecologiche e prodotti bio!

SVEDESE
sedan jag bott i Sverige har jag maerkt att det finns naestan inga bi men manga getingar som dyker upp i augusti. Haer i italian verkar populationen vara mycket medveten om problemet. Min kusin naemde det forst och sedan har jag hort det fran min syster, alla bi haller pa att do ut och da dor 75% av floran med dem! Min syster anvaender nu naturliga metoder till odlingarna har har pa sina balkonger, skall se om jag kan fa ihop lite bilder i dagarna. Hon har lyckats fa bort viss ohyra med nu har hon fatt en "rod spindel" som dodar allt! i denna
artikel kan ni laesa lite mer om problemet. For mig blir det aennu en anledning for att valja ekologiska alternativ och ekologiska produkter!

Kommentarer
Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos..är du kvar i Italien? Hm ja bin är de ont om men det talas om det en del oh här nere står det bikupor i skogar och på ängar för växets skull. men hörde med för några år sedan om någon parasit som kom på bina så de dog . Humlor är det med ont om numera ser nästan inga alls. Hemskt om det utrotas då får vi stora problem kan jag tänka mig.Kommer du tillbaks till Sverige eller stannar du i Italien?

Postat av: allicen

Hoppas allt är bra med dig!

Kan du maila din adress igen?! Spray håller på att flytta mailen och hela inkorgen är raderad.. vet inte om breven dyker upp igen, så det bästa är om du kan skriva igen!

2008-07-22 @ 23:03:52
URL: http://allicen.blogg.se/
Postat av: chaos

Allicen: Jag skriver adressen igen naer jag aer tillbaka i Sverige, i slutet av veckan!

2008-07-27 @ 11:36:46
Postat av: Hanneles paradis

Jag har haft bin i min trädgård, men fick tyvärr en allergisk reaktion.

2008-07-28 @ 18:47:33
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback