Min eko djungel



Min djungel växer, eller rättare sagt min squash bara växer och växer! Idag är det två blommor som öppnat sig men varje dag är det någon, den har har 5 st öppna tidigare och det blir bara flera och flera! Paprikan har öppnat två blommor, vi får se om det blir något. Smultron har flera blommor igång men ännu ingen riktigt smultron. jag undrar om jag kommer att få smaka på något innan jag åker på lördag! Insekterna och små kryp har hittat hir dock, det är massvis på squashen blommor och på paprikans blad. Jag har försökt kämpa emot men det går inte så bra. Jag hoppas att de låter vara frukten åtminstone! Blad och blommor skall jag inte äta ändå!

IN ITALIANO
Le mie piantine sono diventate una jungla bio, sopratutto a causa della zucchina che ha invaso tutto comunque tutte tre la piantine stanno facendo diversi fiori. Spero di poter assaggiare qualcosa prima di andare via! Gli animaletti già stanno assaggiando tutto e non so prorpio come fare per mandarli via, io spero che lascino in pace almeno i frutti!

Kommentarer
Postat av: allicen

Du kanske måste rädda paprikan från att drunkna där under :S squashen vill ju gärna ta plats och kravla sig fram...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback