Matsäck!



Om mindre än två veckor skall jag åka tåg till Italien, en resa på 1 och 1/2 dygn. Jag börjar fundera på vad jag bör ha med mig. Förutom en liten väska med kläder skall jag ha min ryggsäck och den skall vara komplett men sånt som gör att jag inte är uttråkad men den måste också innehålla någon matsäck. Då blir det ju klimatsmartare! Det blir dock svårt att planera en matsäck som kan hålla sig utanför kylen i så många timmar! Jag vet att det finns möjlighet att köpa mat på tåget men så klimatsmart som det är i lilla filmen tror jag inte att jag hittar. Allt hos oss är ju inplastad och förpackad! Jag skall ha med mig vatten...jag har en glasflaska och en metallflaska hemma som jag kan fylla på med kranvatten, jag vet inte om det räcker men skall ha med mig frukt och grönt och de innehåller mycket vätska så det bör räcka.
Bra frukt att ha med sig:
Äpple ( det blir inte mosade )
Kanske lite körsbär för den dä krav för söta saker
Nötter som pumpafrön och solroskärnor är väldigt nyttigt att ha med sig

Jag tänkte baka lite kakor att ha med på resan, kan vara något!

En rissallad med kikärtor, körsbärstomater, majs, oliver....kan vara middagen!
Kanske någon macka med gurka till frukost? man kan skära gurkar och brödet och inte ha det tillsammans tills det är dags att äta så brödet inte blir fuktig.

kanske lite morotsstavar?

Det här är bara några tankar men vad skulle ni tipsa om? Vad borde jag ha med mig som matsäck på tåget?

IN ITALIANO
Mancano meno di due settimane al mio viaggio in treno per venire giù ed ho cominciato a pensare su quello che dovrei avere sul treno. Oltre alla valigia porto lo zaino, con rifornimenti per non annoiarmi ma ci vuole ache qualcosa da mangiare e si tratta di un viaggio di un giorno e mezzo! Cosa mi porto dietro? Naturalmente è possibile comprare anche qualcosa sul treno ma ciò non va molto bene con la mia politica ambientale dato che in genere è tutto plastificato, non come nel filmino! Mi porto dietro due bottiglie d'acqua del rubinetto, una bottiglia di vetro e una di metallo! Pensavo di portare delle mele e magari qualche ciliegia. Qualche carota, un po' di pane e del cetriolo, pensavo di fare colazione con pane e cetriolo ( combinazione un po' strana forse ma molto buona! ). Pensavo di fare qualche biscotto da portarmi dietro ma ci vuole qualcosa, un pasto decente. Cosa ne dite di un insalata di riso? Puo´stare fuori frigo per qualche ora? Parto verso mezzogiorno da Stoccolma e verso sera cambio treno a Copenhagen. Da lì prendo un treno notturno fino a Monaco ( pensavo quindi di avere l'insalata di riso per cena ) mentre sul treno prima di mangiare qualche snack come noci, frutta o un biscotto. Al mattino arrivo a Monaco e parto per Verona quindi panino con cetriolo a colazione e piccole cose. ma per pranzo? Ancora panini con il cetriolo? Ci vuole qualcos'altro, ma cosa? Il viaggio poi ancora continua, da Verona per Torino ( faccio un salto ad Aosta da mia cugina! ) ma questa non è la meta finale. Qualche giorno dopo riparto ma è un viaggio piccolino. Qualsiasi idea è la benvenuta, cosa mi serve?




Kommentarer
Postat av: Carina

Såg i en blogg att du söker ett dataprogram för att göra egna beskrivningar till stickat. Här har jag några länkar.

http://pharm.kuleuven.be/pharbio/gpaper.htm

http://www.olax.com/shop-main.asp?sidan=Dataprogram

http://www.sweaterscapes.com/lcharts3.htm

http://www.woolworks.org/patterns/raglan.html

http://www.microrevolt.org/knitPro/

http://www.vikatextil.se/pris.htm

2008-07-02 @ 23:32:02
URL: http://carinaslivochstickning.blogspot.com/
Postat av: chaos

Va snällt! Tack så hemskt mycket!

2008-07-03 @ 09:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback