Vapiano

Annorlunda restaurant i Stockholm med utsökt pasta! Jag åt där i veckan och tog ravioli med tomatsås...oh...det var riktigt gott! Det kan vara lite bökigt i början, stället är poppis och man kan inte boka bord! När man hittat någonstans och sitta får man markera det med en plagg eller något så att ingen annan tar platsen. Sedan kan man gå och beställa vilken pastarätt man vill ha och vilken sås...lite bökigt system men det glömmar man bort så fort maten nuddar läpparna! Även efterrätterna är kanonbra! P.g.a. plastutmaningen tog jag en pannacotta eftersom den var instängt i en liten glasburk medan de övriga efterrätterna var täckta med en plastfilm. Jag såg dock att all pasta förvaras i plastbehållare...hoppas att rensar och återanvänder dem, annars är det också en stor ekonomiskt förlust ( det är så många behållare som går åt! ). Jag blev dock lurad av en vattenflaska som hade en liten plastbit i korken.....så jag klarade mig inte undan denna gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback