Utmaning: plast

Idag var det riktigt tråkigt väder, det var grått och det regnade. Med tanken på att vi befinner oss i Sverige och det är mitten av januari så borde det vara mycket kallare med kanske snö men så är inte fallet. Det känns som det verkligen är dags att agera för att påverka klimatet i en kallare riktning än dagsläget, den som den borde ha helt enkelt. På denna blogg hittade jag ett oroande inlägg. Vi är beredda att ändra livsstil för klimatet men på ett år verkar inte mycket ha hänt. Jag har nu bestämt mig för att ha en ny utmaning varje månad där jag får inverka positivt på klimatet med mina handlingar. Första utmaningen blir : plast. Inspirerad av Living Plastic Free skall jag försöka att inte köpa plast, mycket i mataffären har förpackningar av plast, speciellt ekologiska varor så det kommer att bli en riktigt utmaning. Utmaningen gäller i en månad, med startdatum i morgon den 17 januari och t.o.m. 16 februari. Varje utmaningen fokuseras på i en månad men det avslutas inte just då, tanken är att om jag avstår och ändrar något i min livsstil i en månad så bör jag lära mig något och fortsätta att ha insyn på problematiken och formodligen ändra mina vanor på den punkten helt och hållet. Det är i alla fall det jag hoppas på men vi får se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback