Kakmönstret på vift!

Vilka livsmedel kan man köpa utan plast? Det är ganska svårt! Idag undersökte jag tre olika livsmedelaffär. Jag tänkte storhandla för veckan och jag lyckades hitta det jag behövde. Jag måste säga att jag älskar kakor och i veckan tog min paket ballerina slut! Jag letade desperat efter kakor men till slut hittade jag Danish cookies på Willys, jag visste redan att det inte är någon plast på insidan av burken...jo, det finns en liten bit tejp som håller burken tätt men jag tyckte att det var så pass lite att jag kunde unna mig detta. Här kommer en bild av allt jag köpte. en del köpte jag på ICA och en del på Willys. Jag tog en sväng på Coop Forum men tyckte inte det fanns så mycket som jag hade hört att det skulle finnas av de ekologiska varorna! Jag lyckades hitta en sallad som inte var inplastat och ekologisk saft i glasflaska med metall kork! Potatisförpackningen innehåller tyvärr lite plast på baksidan
image13

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback