Ekologiskt vs förpackning i plast

Jag har insett att jag måste välja. Inom livsmedel allt som är ekologiskt är också inplastad! Det var ju synd! Självklart finns det vissa saker som man kan hitta i ekologiskt form i en bra förpackning men jag har insett att det krävs lite mer jobb från min sida för att hitta rätt. Jobbar man heltid och pendlar är det lite svårt att hitta tiden för att hinna med just allt. Jag erkänner att jag helst prioriterar min pojkvän och kompisar på min fritid än att leta efter bra produkter men en insats för miljön krävs nu så jag skall försöka göra mitt bästa för att förbättra mina vanor! Jag har börjat gå runt med ett tygpåse som jag alltid har med mig, jag tänker inte använda den endast när jag går och köper mat men även när jag skall köpa andra produkter som kläder osv. Jag har redan sett en positiv inställning i de affärer jag gått in i, de verkar vara intresserade i varför man inte vill ha något i plast och när man förklarar att man gör det för klimatet får man tummen upp. Det är rätt så roligt att göra en insats även om det kräver lite jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback