Plastfri?

Utmaningen är avklarat, vad är resultatet då?

image23

Jag sparade lite plast för att kunna jämföra, här är högen av plasten jag köpte vanligtvis och...

image24

Här är insamlignen från den plastfria månaden, vad har hänt? det är nästan lika mycket ju! Ja, jag fyllde år bland annat denna månaden och det här är egentligen plasten jag fått! Här kommer en lista över mina synder under den plastfria månaden:

1 paket eko kaffe  ( dricker inte kaffe men mina gäster gör det! )
4 paket ekologisk choklad från Eguale ( misstag! Jag visste inte att insidan av kakan var inplastad och skulle bjuda på chokladmousse. Nu finns det i äntligen i affären Green & Black's choklad som inte har någon plast! )
1 plastpump i min rengöringsmjölk 8 det var innan jag hittade produkterna Raw Gaia )

Stora synder:
2 BH, 100% plast ( jag vill ha ett speciellt märke som fungerar för mig och utan plast fanns det bara sport BH...när jag hittar en snygg som passar och fungerar som är i ekobomull skall jag köpa det. Jag lovar! )
1 pärlshalsband + 1 pärlsarmband ( egentligen önskade jag mig riktiga pärlor men har inte råd och inte hittat de secobond hand....dessa som jag köpte har jag dock köpt på Tradera )

Det var allt, ingen annan plast! Jag har ändrat mitt beteende ordentligt, jag har alltid med mig en tygpåse, oberoende om jag skall köpa livsmedel eller annat så ingen plastkasse slingrar in hos mig! Jag vet var jag hittar plastfria varor nu, jag vet var jag skall köpa ekologisk plasfri frukt och grönt, kosmetika, hudvårdsprodukter. Köper inte längre, kökspapper, disktrasor, servetter eller näsdukar! Skall aldrig mer köpa tepåsar! Jag kommer att fortsätta mitt plastfria beteende men inte i lika stor grad. Idag när jag handlade livmedel hade jag min påse som vanligt. Till min stor glädje hittade jag plastfria, svanenmärkta bindor! Affären har köpt in märket Natracare som är Plastic-Free och hittade ekologisk saft i glasflaska med metall kork! Jag fortsätter att leta plastfri men nu får jag köpa om det inte finns. Efter en månads längtan köpte jag en liten burk creme fraiche, jag älskar pasta med creme fraiche och grönsaker, så köpte jag en bit ost och en tandborste! Lite plast kan man inte komma undan har jag lärt mig, bland annat mediciner men jag har fått bra vanor vilket var målet! I morgon skall jag börja en ny utmaning men jag berättar mer om det i morgon...

Kommentarer
Postat av: Camilla

Nu har du chansen att vinna en hel design!
Kika in för mer info.
Lycka till.

Postat av: allicen

wow! om jag inte va så lat skulle jag ställa mig upp och applodera åt dig =) Jag är VÄLDIGT imponerad! och inte minst NYFIKEN på vad du kommer med härnäst!!!

2008-02-17 @ 17:06:39
URL: http://allicen.blogg.se
Postat av: Sanna

Header tävling i min blogg var med om du vill:D

2008-02-17 @ 22:25:54
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: Camilla

Då är designtävlingen avslutad.
Kika in och titta ifall du blev den lycklige!

2008-02-17 @ 22:37:06
URL: http://theonlymee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback