den som letar hittar...

image15

Plastfria ekologiska grönsaker och frukt! YES! Det var så lustigt att jag äntligen hittade de jag längtat desperat efter och precis vid samma området jag hade letat efter förra veckan. Nära Östermalmstorg finns det väldigt många ekologiska affärer, det är en ren mecca. Jag hittade dessa grönsaker som jag köpte plus, morötter, bananer mm. på Lemuria hälsokost affären på Nybrogatan 26. När jag såg grönsakerna så frågade jag överförtjust om de var ekologiska och när jag fick ett positivt svar ville jag nästan dansa! Men det var verkligen min dag, när jag skulle besöka en annan affär för att köpa plastfri ekologisk kropplotion ( affären hade tyvärr stängt tidigt idag! så jag kunde inte gå in ) hittade jag en annan affär som inte ens visste den existerade. Ja hittade
Blueberry, ekologiska skönhetsprodukter, mat, teer och även take away, vilken lyx! Där , på Sibillegatan 9, hittade jag denna lilla dagkräm, glas och metall...
image16

Märket Raw Gaia säger mig inte så mycket men det var precis det jag letat efter. Det fanns även läppsyl, ansiktsrengöring, body lotion mm helt plastfri! Jag köpte dock endast denna produkt eftersom jag tycker mycket om olivolja produkter. Jag skall till den andra affären i morgon efter jobbet men om den skulle vara stängt igen kan jag köpa den på Blueberry. Jag gick in även i två andra affärer. Jag gick längst Nybrogatan och besökte en annan hälsokost affär, Gröna Hörnet på nummer 48 men de hade inte det jag letade efter. Därifrån gick jag på Sencha innan jag skulle ta t-banan, just för att se om de hade något för mig. Just nu hade de inget som var plastfri men de skulle få in något om ett par veckor. Jag köper något i morgon och när det tar slut skall jag besöka Sencha igen. Jag tycker om att testa olika produkter så det är bara kul om man kan hitta flera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback