sista julklapparna...



Det har varit en helg i julklapparnas anda. Några klappar har jag fått köpa och i lördags gick jag in en en butik....som sålde kläder, jag har inte köpt några kläder hela året förutom några enstaka underkläder och...jag blev sugen på att kika runt! Jag gjorde dock inte det och frågade direkt om det hade det jag skulle köpa och medan de skulle slå in det så kom suget. Vilka fina kläder som hängde där, jag funderade på att gå dit när det är rea men sedan tänkte jag på min garderob, jag får inte plats med något mer så det är nog bättre att hålla sig undan. Jag känner mig rätt stolt över att inte ha köpt några kläder på ett helt år...mycket begagnat har jag fått så jag har ändå haft "nya " kläder. Jag känner inte suget längre på att köpa något i det stora kedjorna men små butiker, jag tycker om att hjälpa till de små lokala butikerna men jag skall köpa något bara när jag behöver något. Sedan påbörjade jag denna färgglada halsduken till någon som älskar starka färger...det är en av de sista julklapparna. Jag skall bli glad när julen är över, jag vill sticka något till mig nu!

ITALIANO
la neve non c'è, qui continua a piovere! In molte parti della Svezia nevica mentre qui c'è solo pioggia, che noia, pioggia anche per Santa Lucia! Non ho fatto niente di particolare ieri per Santa Lucia, solo le ultime compere di Natale. Ho anche realizzato che è ormai un anno che non compro più vestiti per me...ieri ho avuto qualche difficoltà perchè sono entrata in una boutique proprio bella per un regalo ed ho avuto una voglia folle di guardarmi intorno ma ho resistito e chiesto subito aiuto per il regalo che volevo acquistare così non ho avuto bisogno di guardare ma che voglia...non vi dico!
Ho cominciato questa sciarpa coloratissima per qualcuno che ama i colori accesi, é molto simpatica a mio parere, però ammetto che è molto particolare quindi spero piaccia alla persona alla quale laa regalerò!

Kommentarer
Postat av: Samtal från min trädgård

Tack för din kommentar på min blogg. Hoppas att du snart får sticka något till dig själv och va duktig du är som inte handlar. Funderar faktisk på det samma, men inser att då får mannen handla i stället, han köper inget onyttigt!

Postat av: Filifjonkan

Åh så duktigt att inte köpa dig något onödigt m det gör man ju så lätt annars tyvärr och just det där med sprängfyllda garderober är inte roligt Man hinner inte använda det man har ju nästan! Har låtit bli at handla mig jumprar och toppar och försökt använda de jag har känns bra det med. Kramis på dig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback